عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
حجت‌الاسلام مهدی سالک، مدیر حوزه علمیه مکتب الولایه تهران:
مدیر حوزه علمیه مکتب الولایه تهران گفت: مرحوم آیت الله میرسجادی دائم الذکر بودند، به طوری که ما هر وقت ایشان را می‌دیدیم، داشتند ذکر می‌گفتند.

آیت الله میرسجادی دائم الذکر بودندعقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی سالک، مدیر حوزه علمیه مکتب الولایه تهران و از شاگردان مرحوم آیت الله میرسجادی به مناسبت اربعین ارتحال این فقیه اهل بیت (ع) گفت: مرحوم آیت الله سید محمدحسین میرسجادی، استاد برجسته حوزه و فقاهت و از نوادگان زعیم شیعیان مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی بودند که افتخار درس آموزی در محضر اساتید بزرگی را در نجف اشرف داشتند.

وی ادامه داد: ایشان بعد از اوضاع نابسامان عراق و فشارهای حزب بعث به ایران هجرت نمودند و بعد از پیشنهادهای مختلف جهت اقامت در شهرهای ایران، ایشان طبق استخاره تهران را انتخاب نمودند و تا پایان عمر شریفشان در شهر تهران سکونت داشتند.

این شاگرد مرحوم آیت الله میرسجادی در گفتگویی با اشاره به ویژگی معنوی ایشان اظهار کرد: مرحوم آیت الله میرسجادی دائم الذکر بودند، به طوری که ما هر وقت ایشان را می‌دیدیم، داشتند ذکر می‌گفتند.

حجت‌الاسلام سالک گفت: بنده سال ۱۳۶۴ جانباز شدم و مجروحیت بنده از ناحیه سر بود که فراموشی کامل به من دست داده بود، تا حدی که تمام دروس حوزوی و حتی الفبای فارسی از یادم رفته بود، تا جایی که حتی پدر و مادر و اطرافیان را نمی‌شناختم؛ بعد از چند روز آیت الله میرسجادی به عیادت بنده آمد و وقتی ایشان وارد بخش شدند من با اینکه کسی را نمی‌شناختم، ایشان را شناختم.

وی ادامه داد: خیلی عجیب است وقتی من با ایشان آشنا شدم تا مدت‌ها نمی‌دانستم که ایشان نوه دختری مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی هستند و اصلاً خودشان را معرفی نکردند.

مدیر حوزه علمیه مکتب الولایه بیان کرد: آن مرحوم از اساتید برجسته حوزه علمیه امام محمدتقی (ع) و آیت الله مجتهدی تهرانی و عضو هیأت امنای حوزه مکتب الولایه نیز بودند. همچنین ایشان ضمن خلق آثار متعدد علمی و فقهی فاخر، تا آخرین روزهای عمر شریفشان به تربیت طلاب علوم دینی پرداختند.

وی در پایان گفت: ایشان تمام عمر پر برکت خود را با مهربانی به ترویج خردورزی و همگرایی، وقف گسترش معارف عالی دینی و سیره اهل بیت (ع) و تربیت شاگردانی مبرز نمود؛ و منشأ تحولات و خدمات ارزنده بودند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین