عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در قالب پویش شنبه‌های کتاب مساجد، فراخوانی اعلام کردیم که مردم کتاب‌های خوانده شده خود را به مساجد اهدا کنند.

عقیق:رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در گفت‌وگویی با بیان اینکه بیست و هشتمین دوره هفته کتاب  جمهوری اسلامی ایران از امروز تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با تأسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، راه‌اندازی، ساماندهی و تجهیز کتابخانه‌های مساجد در راستای اهداف کانون‌های مساجد در سراسر کشور آغاز شد. ارتقای سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی و ارتقاء فرهنگ عمومی از جمله اهدافی است که در پیگیری و توجه به امور کتابخانه‌های مساجد موردنظر بوده است. 

وی با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت هفته کتاب در سطح کتابخانه‌های مساجد کشور اجرا می‌شود که امسال این برنامه‌ها با محوریت طرح ملی ایران قوی در قالب پویش «#شنبه_های_کتاب_مساجد» اجرا می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید،‌ رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش کتابداران از جمله اهداف برنامه‌های امسال است.

جزییات پویش شنبه‌های کتاب مساجد

ارزانی در مورد پویش #شنبه_های_کتاب_مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با انتشار پوستر، موشن‌گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه‌های کتاب در فضای مجازی در سطح کانون‌ها و کتابخانه‌ها در قالب «#شنبه_های_کتاب_مساجد» در راستای ترویج فرهنگ مطالعه قدم برمی‌دارند، همچنین انتشار فایل‌های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولین استانی، شخصیت‌ها وافراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، جمع آوری کتاب‌های بلااستفاده از مساجد و منازل و توزیع آن بین کتابخانه‌های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی، معرفی کتب مفید در کتابخانه مسجد توسط کتابدار در فضای مجازی و کانال اطلاع‌رسانی کانون برای گروه‌های سنی مختلف از دیگر اقداماتی است که در قالب این پویش انجام می‌شود.

فعالان حوزه کتاب تکریم می‌شوند

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه تکریم فعالان حوزه کتاب (کتابداران، اعضای کتابخانه، خیرین کتاب، ناشرین، نویسندگان، مروجان کتابخوانی و...) در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم تا پایان هفته کتاب، شرکت در برنامه‌های ملی حوزه کتاب، اطلاع رسانی به اعضای کانون و کتابخانه پیرامون شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، مروجان کتابخوانی و جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، ثبت و بروزرسانی اطلاعات کتابخانه‌های مساجد بازدید میدانی یا ارتباط تصویری با کتابخانه‌های برتر استان (با رعایت پروتکل‌های بهداشتی)، ثبت و بروزرسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه‌های مسجد، مستندسازی از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی (عکس، فیلم  و ...) و ارسال گزارش‌ها به ستاد استان چهارمحال و بختیاری (استان معین رواق کتاب) را از دیگر فعالیت‌های ستاد فهما به مناسبت هفته کتاب عنوان کرد.

۱۳ هزار مسجد دارای کتابخانه‌اند

وی تصریح کرد: در این راستا در قالب پویش شنبه‌های کتاب مساجد، فراخوانی اعلام کردیم که مردم کتاب‌های خوانده شده خود را به مساجد اهدا کنند. هم‌اکنون ۶ هزار کتابخانه مخزن‌دار و ۷ هزار کتابخانه باز در مساجد فعال است که مردم می‌توانند کتاب‌های خود را به کتابداران تحویل دهند.

خرید یک میلیارد ریال کتاب برای مساجد

ارزانی گفت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال کتاب به مناسبت هفته کتاب به کتابخانه‌های مساجد استان‌های همدان، لرستان، گلستان، گیلان و مازندران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان و مرکزی اختصاص یافت. به استان‌های دیگر نیز تا پایان سال به مرور ارسال خواهد شد. کتاب‌های ارسال شده شامل کتاب‌های عمومی از جمله کتاب‌های دفاع مقدس، مذهبی، کودک، ادبیات، علوم انسانی و ... است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین