عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
مراسم یادبود مرحوم هوشنگ یاری قاری بین‌المللی قرآن کریم به صورت مجازی در شورای عالی برگزار شد.

 عقیق: بیست‌ویکمین جلسه ارتقاء قاریان ممتاز قرآن کریم با رعایت تدابیر بهداشتی و همچنین به صورت مجازی و به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار و از تارنمای آپارات به صورت زنده پخش شد.

در بخش اول جلسه ارتقاء که به یادبود قاری ممتاز کشور مرحوم حاج هوشنگ یاری اختصاص داشت، تلاوت ایشان در محضر مقام معظم رهبری مربوط به سال ١٣٩١ پخش شد. پس از آن وحید نظریان؛ از قاریان برجسته خطه کرمانشاه، طی تماس تلفنی در مورد مرحوم یاری گفت: مصیبت فقدان این استاد قرآن، ضایعه‌ای برای کل جامعه قرآنی است.

نظریان، از جمله ویژگی‌های مرحوم هوشنگ یاری را بجا آوردن شایسته حق رفاقت با دوستانش عنوان کرد.

وی ادامه داد: تذکر و راهنمایی استاد یاری موجب شد که مسیر تلاوتم از مرحله تقلید تلاوت‌های مصطفی اسماعیل به مرحله ارائه تلاوت‌های تطبیقی از شیخ مصطفی اسماعیل ارتقاء یابد و من نکات فنی زیادی در این سال‌ها بویژه در دوران نوجوانی از ایشان آموختم.

محمد عباسی، قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به آشنایی طولانی مدت خود با هوشنگ یاری، اخلاق نیکو، متانت و آرامش را از ویژگی‌های ممتاز شخصیتی وی برشمرد و گفت: تلاوت‌های مرحوم یاری در ده سال اخیر پخته‌تر و فنی‌تر شده بود و مشخص بود که ایشان برنامه‌ریزی خاصی برای این موضوع دارد.

در این جلسه که محمودرضا بیژنی دبیری آن را عهده دار بود، کریم دولتی و محمد عباسی از استادان و داوران بین‌المللی قرآن به ارائه نکات و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

بابک ولیزاده از آذربایجان غربی، داود لاچینانی از تهران و علیرضا مسیح‌پور از کهگیلویه و بویراحمد، قاریانی بودند که تلاوت شان مورد نقد و نظر اساتید حاضر در جلسه قرار گرفت.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین