عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان:
آیت الله سید محمدتقی مدرسی با توصیه به اینکه حوزه‌های علمیه الگوهای کارهای خیر باشند، حوزه‌های علمیه جهان اسلام را به برعهده گرفتن زمام رهبری امت‌ها دعوت کرد.

حوزه‌های علمیه الگوی کارهای خیر باشندعقیق: آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در سخنرانی هفتگی خود که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) با حضور علما و طلاب در دفتر کربلای ایشان برگزار شد، گفت: پیامبر (ص) مبعوث شدند تا الگو و اسوه‌ای برای ما باشند و ما زندگی خود را با زندگی آن بزرگوار مطابقت دهیم، اگر داستان بهشت را برای ما بگویند، به اندازه الگویی که در زندگی ما در مقابل ما باشد، بر ما تأثیر نمی‌گذارد.

وی افزود: مردم پیرامون شخصیتی جمع می‌شوند که در راه خداوند جانفشانی کرده است. پیامبر اعظم (ص) در راه خدمت به دین و رسالت آسمانی، خود را به سختی انداخت و همه چیز خود را در این راه تقدیم کرد.

آیت الله مدرسی در خصوص مسئولیت‌های حوزه علمیه در این مرحله کنونی، حوزه‌ها را به برعهده گرفتن زمام رهبری امت دعوت کرد و همچنین از حوزه‌های علمیه خواست، قبل از اینکه بشارت دهنده به خوبی باشند، الگویی در کار خیر باشند و بدانید که حوزویان باید اخلاق، رفتار و نگارش آنها بر رسول خدا (ص) یکی باشد.

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه عراق نیازمند تعیین هویت واحد و یکپارچه است و اینکه اینجا هر کس از گرایش خود صحبت می‌کند، بیان کرد: ما پیشتر درخواست کردیم که ارتش عراق یک کانونی باشد که تمامی گرایش‌ها در چارچوب هویت ملّی یکپارچه در آن گرد آیند و ذوب شوند. این مسئولیت دولت و وزارت‌های ذیربط است.

وی بر دعوت جامعه به کار و تلاش تأکید کرد و خواستار توجه به اقتصاد، کشاورزی، اندیشه ورزی و نوآوری شد و در پایان علمای دینی عراق را به برعهده گرفتن رهبری عراق در مسیر آینده‌ای بهتر دعوت نمود و گفت: این وظیفه و مسئولیت ماست و هرگز هیچکس دیگر به جای ما نمی‌آید که این مسئولیت را به عهده بگیرد.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین