عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۱
مدیریت حوزه های علمیه:
مركز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن تسلیت واقعه هشتم شوال با سران فرقه وهابیت توصیه کرد تا از تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دست برداشته و به برادر كشی و ایجاد فساد و تخریب اعتاب مقدسه و اماكن مذهبی خاتمه بدهند.

عقیق: مركز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه تخریب قبور ائمه بقیع(ع) و تمام آثار اسلامی به دست فرقه وهابیت، تاكید كرد: روز هشتم شوال را به سوگ می‌نشینیم و خاطره آن را زنده نگه می داریم.

در این بیانیه آمده است: هشتم شوال یادآور خاطره غم باری است كه بیش از هشتاد سال قلوب مسلمانان پیرو و دوستدار اهل‌بیت پیامبر(ع) را جریحه دار كرده است.

در این بیانیه افزوده شده است: مركز مدیریت حوزه‌های علمیه، ضمن تسلیت این واقعه جانسوز به ساحت قدسی حضرت ولی عصر(عج) و رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم مردم مسلمان و شیعیان جهان، به سران این فرقه توصیه می‌كند تا از تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دست برداشته و به برادر كشی و ایجاد فساد و تخریب اعتاب مقدسه و اماكن مذهبی خاتمه بدهند.

این بیانیه تاكید كرده است: مسلمانان جهان با الهام از ندای وحدت بخش قرآن و با اتحاد و استقامت، روز به روز به نیرنگ‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام كه توسط عده‌ای وابسته، علیه كیان اسلام و اهل‌بیت پیامبر(ع) در حال پیاده شدن است پی برده و اختلاف افكنان و توطئه گران را به خاك مذلت خواهند نشاند.

هشتم شوال سال ۱۳۴۴ هجری قمری پس از اشغال مكه، وهابیان روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان حریم اهل بیت(ع)، سرانجام آن را اشغال نموده و مأمورین عثمانی را بیرون كردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور پرداختند.

منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین