عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی، محمدباقر قالیباف -رئیس مجلس شورای اسلامی- و حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری -دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- به صورت مجازی آغاز شد.

سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شدعقیق: مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بدون حضور میهمانان خارجی و داخلی و به صورت غیرحضوری امروز پنج‌شنبه (۸آبان‌ماه) از ساعت ۹صبح به صورت وبیناری و از طریق سایت اصلی کنفرانس وحدت به آدرس  iuc.taqrib.ir/live آغاز شد.

وحدت امت اسلامی از نظر ما نه یک تاکتیک بلکه یک راهبرد است

در این کنفرانس،حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی – با بیان این‌که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم به صورت حضوری در خدمت اندیشمندان جهان اسلام باشیم اظهار کرد: امیدواریم مباحثی که در این کنفرانس به صورت مجازی مطرح می‌شود برای مسلمین و آزادی‌خواهان جهان ثمره وحدت آفرین داشته باشد. امروز ما در جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم. امت واحده اسلامی از نظر ما نه یک تاکتیک، بلکه یک راهبرد است که در قرآن کریم از آن به عنوان یک شاخص برای ما نام برده شده است. در آیه 92 سوره انبیاء به این موضوع اشاره شده است و تاکید اصلی ما بر روی حفظ وحدت امت واحده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دشمنان و سرویس‌های اطلاعاتی‌شان سعی می‌کنند که با جنگ و نزاع و تکفیر تفرقه را در جهان اسلام گسترش بدهند و آخرین حرکت دشمنان تلاش برای عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم اشغالگر قدس بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پیشینه شکل‌گیری هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) و تداوم آن توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما به عنوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وظیفه خود را ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی می‌دانیم و درصدد هستیم با همکاری علما، نخبگان و فرهیختگان جهان اسلام از تعصبات افرادی و توهین به مقدسات اسلام جلوگیری کنیم. امسال سعی کرده‌ایم از فضای مجازی بهره ببریم و از این طریق بتوانیم در راستای اهداف جهان اسلام گام برداریم.

شهریاری در ادامه فعالیت‌های سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی را تشریح کرد.

 

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۴۷ کشور و  همچنین ۱۲۰ سخنران داخلی به صورت وبیناری پیرامون موضوعات مختلف به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

پیش ‌بینی می‌شود ۳۵۰ سخنران از مناطق مختلف جهان شامل آفریقا، غرب آسیا، شرق آسیا، آمریکای جنوبی، شبه قاره هند و... در کنفرانس سخنرانی داشته باشند که به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی، روسی، مالایی، ترکی و... در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

این سخنرانی‌ها بر روی سایت اصلی کنفرانس وحدت به آدرس iuc.taqrib.ir/live بارگذاری می‌شود.

 

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین