عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
معرفی کتاب. . .
«تحفه امام مهدی(عج)» مجموعه ای از فرمایشات، توقیعات و ادعیه حضرت صاحب الزّمان(ع) و کتاب شناسی از توقیعات و فرمایشات امام عصر(ع) است.

عقیق: بی شک همه ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت، سلام الله علیهم اجمعین، علاقه‏مندند که از سخنان حیات‏بخش مصلح واقعی جهان حضرت ولیّ الله العظم، حجّۀبن الحسن العسکری، روحی لتراب مقدمه الفداء، تا اندازه‏ای آگاهی یافته، بیانات روح‏بخش آن سرور را وسیله تقویت بنیه و نیروی ایمان و عقیده خویش قرار دهند؛ به ویژه آن گروه از شیعیان آن حضرت که در آتش هجران می‏سوزند و در انتظار قیامش به سر می‏برند و همه چیز را در سایه قیام شکوه‏مند آن مولای عزیز می‏دانند.
به گفته نویسنده «تحفه امام مهدی(ع) » در این کتاب تلاش شده از خرمن علمی علما و بزرگان شیعه، استفاده شده و نگارنده چیز تازه‏ای نیاورده است که تقدیم حضور دوستان امام عصر، روحی له الفداء، کند و صرفاً این کتاب مشتمل بر دو خصوصیّت و ویژگی است:
اوّل آنکه تاکنون مجموعه سخنان دُرربار حضرت مهدی(عجّ) از لحظات قبل از ولادت تا روزهای اوّل ظهور در یک کتاب جمع‏آوری نشده است و علمای ما در کتاب‌های معتبر به طور مشروح ولی به صورت پراکنده آن را بیان فرموده‏اند.
دوم آن که مجموعه کلمات آخرین حجّت خداوند و زنده کننده جهان هستی، با ترجمه فارسی و بعضاً با شرح مختصر و نیز درباره ابعاد زندگی پرفروغ حضرت خاتم اوصیاء، روحی له الفداء، و به ویژه در مورد برنامه‏های دولت کریمه آن حضرت، در اختیار برادران و خواهرانی که مایه علمی زیادی ندارند، قرار نگرفته است.
این کتاب گرانسنگ در 4 فصل دسته بندی شده است که به شرح زیر است:
1. لحظاتی پیش از تولّد تا آغاز غیبت صغری که این بخش خود شامل سخن گفتن حضرت بقیّۀ الله روحی له الفداء در رَحِم مادر، پس از ولادت و آغاز غیبت صغرا می‌شود. 
2. توقیعات صادره از پیشگاه مقدس حضرت بقیۀاللّه ارواحنا له الفداء در غیبت صغرا و کبرا 
3. بیانات حضرت بقیۀاللّه ارواحنا له الفداء در روزهای اوّل ظهور 
4. ادعیّه مختلف نقل شده از حضرت بقیۀاللّه ارواحنا له الفداء
شایان ذکر است، «تحفه امام مهدی(عج)؛ مجموعه فرمایشات، توقیعات و ادعیه حضرت صاحب الزّمان(ع)» نوشته محمد خادمی شیرازی با بهای 2700 تومان و 328 صفحه ازسوی انتشارات موعود عصر راهی بازار نشر شد.


منبع:شبستان

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین