عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۹۰۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
اطلاعیه کمیته اموزشی فرهنگی در رابطه با مراسم های اربعین در کربلا

عقیق: کمیته فرهنگی آموزشی اربعین جوابیه ای را برای انتشار در پایگاه اطلاع رسانی عقیق ارسال کرد.

متن این نامه به این شرح است:

 

مسئول محترم پایگاه اطلاع رسانی عقیق

سلام علیکم

با احترام و با عرض تسلیت ایام سوگ آل الله علیهم السلام به اطلاع می­رساند کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین حسینی براساس دستور العمل­های ستاد مرکزی اربعین حسینی مسوولیت امور فرهنگی وآموزشی و مطالعاتی اربعین را برعهده دارد که بیش از بیست دستگاه و نهاد وگروه فرهنگی وتبلیغی، دولتی، عمومی و مردمی مرتبط همانند؛ سازمان تبلیغات اسلامی ، دفتر تبلیغات اسلامی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ، مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، سازمان اوقاف وامور خیریه، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، سازمان بسیج دانشجویی، اتحادیه تشکل­های قرآنی در آن عضویت فعال دارند، مسوولیت آن برعهده بعثه مقام معظم رهبری درامور حج وزیارت می­باشد. تلاش شده است از تصدی گری امور اجتناب و با استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی، تبلیغی و هیت­ها و نهادها و گروه­های مردمی به اجرای برنامه های مورد نظر اقدام کند. در سال­های قبل با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی جلساتی را با شورای هیئات و تشکل های مذهبی برگزار و هماهنگی های لازم انجام می­گرفته است. در اربعین سال جاری طبق سنوات گذشته از ماه­ها قبل ، به منظور استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه­ها و سازمان­های عضو این کمیته در راستای هم افزائی در بررسی سناریوهای احتمالی ، برنامه­ها وچگونگی اجرای فعالیت­های فرهنگی در موسم اربعین استفاده گردید و جلسات کارشناسی متعددی برگزارشد . در نهایت در شهریور حسب درخواست کمیته فرهنگی جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با شرکت 26 دستگاه و نهاد و با شرکت مسئولان استانی در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی و با حضور مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی تشکیل شد، که نماینده نهاد­ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، صداوسیما به ایراد نقطه نظرات پرداختند که پیشنهاد روشن و صریح رئیس کمیته فرهنگی در این جلسه مبنی بر تعطیل نبودن مراسم و تاکید بر برپائی مراسم از سوی هیات­ها وموکب­ها و سایر گروه­ها با رعایت شیوه نامه­های ستادملی مبارزه با بیماری کرونا و متناسب با شرایط اقتضائی استان­ها بوده و همین پیشنهاد به تصویب رسیده و از سوی شورای هماهنگی به استان ها ابلاغ گردید. بنابراین خاطرنشان می­سازد ، نسبت دادن اعلام تعطیلی مراسم به کمیته فرهنگی اربعین یا کارگروه مراسم این کمیته که بر عهده هیات رزمندگان اسلام است ، نادرست می­باشد .

لازم به ذکر است هیات رزمندگان اسلام که مسوولیت کارگروه مراسم این کمیته و ستاد فرهنگی را برعهده دارد ، وظیفه اصلی و ذاتی آن برپائی مراسم با کمک و همراهی هیات­ها وتشکل­های دینی در عراق و مسیر پیاده روی اربعین است، که الحمدلله در این سال ها تلاش­ها و مجاهدت­های شایسته و قابل تقدیری در جهت اجرای مراسم با رعایت مصالح جمهوری اسلامی ایران و عراق انجام داده است .

نکته قابل توجه اینکه در برگزاری مراسم ویژه اربعین حسینی در داخل کشور هیات­های رزمندگان همانند دیگر هیات­ها وتشکل ها با هماهنگی کمیته­های فرهنگی استانی باعضویت دستگاه­های فرهنگی تبلیغی وشورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در

استان ها ودستگاه های مسوول همانند دیگر مناسبت های در طول سال ، انجام وظیفه می نمایند لذا به هرحال شایسته نیست بدون تحقیق و علم ادعای بی اساسی مطرح شود. نباید اغراض و نزاع های شخصی ساحت مسایل فرهنگی به ویژه مراسم عزاداری را مشوه جلوه داد.

مقتضی است نسبت به انعکاس این اطلاعیه در آن پایگاه اقدام مناسب به عمل آید.

دوام توفیقات جنابعالی را مسئلت دارم.

                                     

                                                                 محمد مهدی شریف تبار

                                                                     معاون هماهنگی و امور استان ها

                                                                        کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین