عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: اگر تخریب مسجد «هفت در» مشهد بدون هماهنگی با اوقاف و بدون اخذ مجوز شرعی و قانونی انجام شده، با مرتکبین این بی‌حرمتی باید برخورد قضایی صورت گیرد.

اگر شهرداری ثامن در تخریب مسجد «هفت در» تخلف کرده باید همان‌جا مسجد بسازدعقیق:حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از توصیه‌های مورد تاکید و الزام در دین مبین اسلام حفظ حرمت و جایگاه اماکن دینی خصوصاً مساجد است و به همین دلیل مردم متدین ما هرگونه هتک حرمت و بی‌احترامی به این اماکن مقدس را بر نمی‌تابند.

مهدوی ارفع با بیان اینکه با کمال تاسف باخبر شدیم مسجد «هفت در» واقع در منطقه نوغان مشهد و بافت اطراف حرم مطهر رضوی در روز اربعین حسینی تخریب شده است، افزود: ضمن تقدیر و تشکر از حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مشهد الرضا علیه‌السلام و مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و همکارانشان که با حساسیت فراوان مسائل مربوط به موقوفات خصوصاً موقوفات مرتبط با مساجد را پیگیری می‌کنند، قطعا اگر تخریب مسجد مذکور بدون هماهنگی با اداره کل اوقاف و امورخیریه استان و بدون اخذ مجوزات لازم شرعی و قانونی انجام شده است این اقدام اقدامی غیرقانونی و غیرشرعی است.

 وی همچنین بیان کرد: در صورت اثبات تخلف از سوی شهرداری ثامن، آنان موظف به جبران و  ساخت مسجد در همان محل قبلی خواهد بود و با متخلفین نیز بایستی برخورد قانونی صورت گیرد.

مهدوی ارفع تاکید کرد: در نظام اسلامی مسئولین موظف به انجام فعالیت و کار با رعایت احکام و تعالیم دینی و اسلامی هستند و هرگونه بی‌توجهی به این تعالیم و احکام از سوی مسئولین از جانب جامعه دینی و انقلابی ما پذیرفتنی نیست.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
حتی اگر با اطلاع اداره امور اوقاف هم بوده باشد باز هم در همان محل باید مسجد دوباره ساخته شود.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین