عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
در حالی که هر ساله در آستانه رحلت پیامبر اعظم (ص) جمعی از مسلمانان کشورهای مختلف به زیارت مسجدالنبی (ص) مشرف می‌شدند، امسال با برپا نشدن عمره مفرده برای زائران سایر کشورها، غربتی در حرم نبوی حاکم است.

 عقیق:هرساله در ایام رحلت پیامبر اعظم (ص)، زائرانی از کشورهای مختلف به مسجدالنبی (ص) مشرف می‌شدند، اما امسال با شیوع کرونا و لغو عمره مفرده برای مسلمانان سایر کشورها از سوی سعودی‌ها، عاشقان رسول الله (ص) امکان تشرف به مدینه منوره را ندارند و فقط ساکنان عربستان آن هم با اعمال محدودیت و استفاده از ماسک می‌توانند به حرم نبوی تشرف یابند.

البته عمره مفرده در روزهای اخیر پس از بازگشایی خانه خدا به روی زائران به صورت محدود برای ساکنان عربستان برپا شده است و در هر دوره حدود ۶ هزار زائر ۱۸ تا ۶۵ سال با رعایت نکات بهداشتی به عمره مشرف می‌شوند و قرار بود روضه شریف مسجدالنبی (ص)  نیز جمعه هفته گذشته بازگشایی شود که با توجه به شیوع کرونا این امر صورت نگرفت.

مسجدالنبی نیز که با شیوع کرونا بسته شده بود، اواسط خرداد پس از حدود سه ماه به روی زائران باز شد و در ابتدا از همه زائران تب سنجی صورت می‌گرفت. به همین دلیل در ساعات برپایی نماز، صف های طولانی در ورودی‌های مسجدالنبی تشکیل می‌شد. اکنون درهای مسجدالنبی (ص) به روی زائران باز است و همچنان نمازهای جماعت با حضور پرشور نمازگزاران اقامه می‌شود.

 

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین