عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی دستورالعمل های بهداشتی به هیئات مذهبی ابلاغ شده است تا در صورت شرایط آب و هوایی مناسب، اقامه عزا در دهه آخر ماه صفر در محیط باز برگزار شود.
عقیق:علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامتی عموم مردم در برگزاری مراسم مذهبی و اقامه عزاداری در دهه آخر ماه صفر دستورالعمل های بهداشتی شبیه به دستورالعمل های دهه اول ماه محرم تنظیم و به هیئات مذهبی ابلاغ شده است، گفت: در صورت سردی هوا و بارندگی اقامه عزا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضا‌های با سقف مرتفع و تعداد اندک برگزار شود.

او افزود: استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل های بهداشتی از موضوعات مهم در برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر است.
مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه باتوجه به همه گیری بیماری کرونا، به استانداری‌ها اعلام شده تا از شروع سفر زائران پیاده جلوگیری شود، ادامه داد: به منظور مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هیچ گونه خدمات رفاهی و پذیرایی برای زائران پیاده در نظر گرفته نشده است.

حسنی با اشاره به اینکه برپایی هر نوع ایستگاه صلواتی ممنوع است، بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی به دلیل ایجاد ازدحام زمینه انتشار بیماری را افزایش می‌دهند از همین رو از مردم خیر و نوع دوست می‌خواهیم تا نذورات خود را به صورت خشک در اختیار مردم محروم جامعه قرار دهند.

او تصریح کرد: افرادی که نذر خود را در قالب غذای پخته در نظر گرفتند باید طبخ غذا را در آشپزخانه‌های مورد تایید معاونت بهداشتی انجام دهند و غذا‌ها به صورت بسته بندی و به دور از ازدحام در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: حجم مسافرانی که به صورت هوایی و از پایانه‌های مسافربری و راه آهن وارد مشهد می‌شوند زیاد نیست از همین رو برای هتل داران نیز بازگشایی هتل‌ها توجیه اقتصادی ندارد و آن‌ها نیز تمایلی به بازگشایی ندارند.

حسنی با اشاره به اینکه افرادی که در حاشیه جاده‌ها و خیابان‌ها نیز سال‌های گذشته نذورات خود را توزیع می‌کردند امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مجاز به این کار نیستند، اظهار کرد: با هماهنگی نهاد‌های مختلف از توزیع نذورات در حاشیه خیابان‌ها و جاده‌ها جلوگیری می‌شود تا به دلیل دریافت غذای نذری زمینه ازدحام جمعیت فراهم نشود.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین