عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
سال‌های گذشته که به پیاده‌روی اربعین می‌رفتیم، افراد مختلفی التماس دعا می‌گفتند. برخی از آن افراد از آشنایان و اطرافیانی هستند که مشکلاتشان را می‌دانیم و...
عقیق:با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعلیق مراسم پیاده‌روی اربعین برای زائران و مشتاقان حسینی؛ بر آن شدیم تا برخی پیشنهادهای وارده برای استفاده بهینه از این فرصت معنوی را برای علاقه‌مندان به اشتراک بگذاریم.
 
اگر سال‌های قبل موکب‌دار بودید یا برای این منظور هزینه می‌کردید؛ امسال می‌توانید آن هزینه را صرف کمک به نیازمندان و قرض‌مندان کنید. در شرایط امروز کشور ما، کم نیستند کسانی که به دلایل اقتصادی در فقر و تنگنای مالی قرار دارند و از پرداخت هزینه اجاره مسکن و برخی امورات اولیۀ زندگی عاجز و درمانده شدند.
 
سال‌های گذشته که به پیاده‌روی اربعین می‌رفتیم، افراد مختلفی التماس دعا می‌گفتند. برخی از آن افراد از آشنایان و اطرافیانی هستند که مشکلاتشان را می‌دانیم و در جریان وضعیتشان هستیم. شاید اگر همت کنیم، این بار دست خدا از آستین من و شما در آید و گِرهی از کار خلق الله باز شود.
کم نیستند کسانی که این روزها اسیر کرونا شدند و به خاطر مساعد نبودن وضعیت مالی، از دسترسی به برخی داروهای مورد نیاز محروم شده اند. اهدای دارو یا تقبل هزینه‌های درمانیِ یک یا چند بیمار، رضایت پروردگار بزرگ را در پی خواهد داشت.
از خادمین موکب‌ها، افرادی بوده و هستند که در حوزه پزشکی یا پرستاری دستی بر آتش دارند. با توجه به وضعیت سخت کادر درمان؛ برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، نیاز مبرم به نیروی انسانی توانمند دارند. اگر شما جزو این افراد توانمند هستید، می‌توانید به صورت جهادی در این مجموعه‌های درمانی خدمت کنید.
 
نوشتن و یادآوری خاطرات پیاده روی اربعین در سال‌های گذشته و به اشتراک گذاری آن‌ها در شبکه‌های مجازی و گروه‌های خانوادگی یا دوستانه، از جمله فعالیت‌های دوست‌داشتنی در این ایام است که با استقبال مواجه خواهد شد.
شما می‌توانید به صورت هنرمندانه، فضای موکب‌ها را در خانه خود بازسازی کنید و با شربت، چای یا هر چیز دیگری از اعضای خانواده پذیرایی کنید.
 
برای کودکان حتماً برنامۀ خاص داشته باشید و مسابقه نقاشی، داستان نویسی و ... برگزار کنید. جایزه دادن را هم فراموش نکنید!
نوجوانان و جوانان می‌توانند با ذکر و مداحی ویژه اربعین، هم خود را بیازمایند و هم یاد و خاطره پیاده‌روی را زنده کنند.
اگر وسیله نقلیه دارید، می‌توانید به مناسبت این ایام، به صورت رایگان مسافر سوار کنید و از ثواب آن بهره ببرید.
اهدای خون از جمله سنت‌های حسنه‌ای است که نیاز به آن در شرایط کنونی، آن را بسیار مهم ساخته است. سیستم درمانی کشور، با کمبود خون در گروه‌های مختلف روبرو است و شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به مراکز مشخص شده سازمان انتقال خون، قدمِ خیری در راستای حلّ مشکلات درمانی دیگر انسان‌ها و در نهایت جلب رضای خداوند بردارید.
در این ایام، «کتاب» را فراموش نکنید. کتاب‌های مناسب این ایام را به صورت فردی مطالعه کنید و یا در قراری خانوادگی، هر شب مقداری از یک کتاب را با هم بخوانید.
 
این نکته را به یاد داشته باشید که اگرچه پایبندی به آیین‌ها و مراسمات، خوب است؛ امّا عزادرای و تَعَزّیِ اهل بیت علیهم‌السلام، با تشبه عقیدتی و عملی به آن بزرگواران حاصل می‌شود؛ پس سعی کنیم که در این ایام، خود را از لحاظ رفتاری هم به آن‌ها نزدیک‌تر کنیم.
 
منبع:کارگر انلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین