عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
پویش شکوه‌های عاشقانه به امام حسین (ع) به مناسبت اربعین، در قالب اشعار، دلنوشته و نثر‌های ادبی به همت کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین راه‌اندازی شد.

حالا که جا ماندی با سیدالشهدا سخن بگوعقیق:حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی، مسؤول کارگروه شعر و ادب کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در گفت‌وگویی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا امکان سفر به عراق و حضور مراسم پیاده‌روی اربعین میسر نیست، گفت: اربعین امسال از حضور در مسیر پیاده‌روی محروم هستیم، اما این به معنای محرومیت از نور اربعین نیست. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم»، می‌توان در هر نقطه‌ای از عالم با سلام به حضور سیدالشهدا (ع)، علاوه بر یادآوری فضای دلنشین اربعین از نورانیت آن نیز بهره‌مند شد.

وی از اجرای پویش «شکوه‌های عاشقانه به امام حسین (ع) به مناسبت اربعین» خبر داد و گفت: در تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند «امسال مردم، زیارت اربعین را از خانه بخوانند و شِکوه کنند پیش امام حسین (ع)» و با توجه به اینکه امسال زمینه حضور مردم عزیزمان در اربعین حسینی فراهم نشد و همه جامانده محسوب می‌شویم، مردم مشتاق هستند که احساسات اربعینی خود را چه در قالب اشعار و چه در قالب دلنوشته و نثر‌های ادبی ابراز کنند. بر همین اساس، پویش «شکوه‌های عاشقانه به امام حسین (ع)» به منظور ابراز عشق و ارادت جاماندن از این حس و حال معنوی را راه‌اندازی کردیم.

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای همراهی با این پویش می‌توانند شکوه‌های عاشقانه خود را در وصف حضرت سیدالشهدا(ع)، در قالب شعر و دل نوشته، تا ۲۰ مهر ماه از طریق روبیکا و واتساپ به شماره ۰۹۱۰۷۷۸۵۸۵۱ ارسال کنند که امیدواریم با شرکت حداکثری مردم و هنرمندان، با انبوهی از آثار فاخر و در شأن اربعین روبرو شویم.

مسؤول کارگروه شعر و ادب کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در ادامه با اشاره به سابقه فعالیت این کارگروه خاطرنشان کرد: اقدامات این کارگروه در تداوم برنامه‌های سال‌های گذشته همچون گردآوری خاطرات، دل نوشته‌ها، سفرنامه‌ها و مکتوبات اربعینی، به همراه ایجاد انگیزه برای شاعران جوان در سرودن اشعار ویژه اربعین و عاشورا است.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به دیگر فعالیت‌های کارگروه شعر و ادب کمیته فرهنگی آموزشی اربعین گفت: برگزاری شب شعر مجازی، یکی دیگر از اقدامات این کارگروه در امتداد برنامه‌های اربعین است که می‌توان به برگزاری شب شعر مجازی با حضور شاعران برجسته ایران، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و روسیه اشاره کرد.

به گزارش فارس، امسال با توجه به شرایط کرونا هیچ زائر و موکب ایرانی در ایام اربعین به عراق اعزام نمی‌شود و با شیوع روزافزون کرونا، راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهرهای مختلف نیز لغو شده و قرار است پنج‌شنبه زیارت اربعین در منازل یا اماکن روباز با رعایت نکات بهداشتی قرائت شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین