عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
طی چند روز آینده از تلویزیون
به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات افتخار ساخت ضریح جدید امام حسین علیه السلام نصیب هنرمندان هموطنمان شده و نظارت بر آن را استاد...
طی چند روز آینده همزمان با ایام دهه کرامت از ضریح جدید ابا عبدالله الحسین (ع) پرده برداری خواهد شد که مردم می توانند این مراسم را مستقیما از تلویزیون تماشا کنند.
به گزارش خبرگزاری شبستان،مهندس حسن پلارک با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از چهارده قرن و سیر ساخت چندین ضریح توسط شیعیان شیفته اهل بیت ،به واسطه ارادت خالصانه ایرانیان و با پیگیریهای به عمل آمده افتخار ساخت ضریح جدید امام حسین علیه السلام نصیب هموطنانمان گردید و بعد از چند سال کار مداوم و تلاش هنرمندان متدین و متعهد جمهوری اسلامی و بهره گیری از طراحی و نظارت استاد فرشچیان و با همت مسئولین به ویژه با عنایت مقام معظم رهبری بحمدالله ساخت ضریح به اتمام رسید.
به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات مراسم پرده برداری و انتقال ضریح امام حسین (ع) به طور مستقیم از صدا وسیما پخش خواهد شد.
پلارک در مورد مراسم پرده برداری گفت: قرار است به حول و قوه الهی و همزمان با دهه کرامت مراسم پرده برداری توسط مسئولین کشور و میهمانان عراقی و برخی از چهره ها شاخص شیعی از کشورهای مختلف در فضایی معنوی با عنایت حضرت فاطمه معصومه(س) و با بهره گیری از حضور مراجع عالیقدر شیعه انجام پذیرد.
گفتنی است دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است که آغازش با ولادت حضرت معصومه (علیهااالسلام) و روز دختر بودو پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد. این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.
رییس ستاد بازسازی عتبات در مورد مراحل برنامه انتقال و نصب ضریح مطهری که وجب به وجب آن با سرانگشتان متخصصین و هنرمندانی که همواره با وضو بر سر کار حاضر شده اند ساخته شده گفت: بعد از انجام مراسم پرده برداری برنامه انتقال ضریح طی زمانبندی مشخصی اعلام خواهد شد. بر اساس این برنامه ضریح مطهر با عبور از شهرهای تعیین شده همزمان با ایام محرم در میان شور و احساسات پاک مردم مسلمان و خداجوی ایران اسلامی به کربلای معلی انتقال خواهد یافت و طی مراسمی خاص به جای ضریح قدیمی نصب خواهد شد.
پلارک اعلام نمود: کلیه هزینه های ساخت ضریح جدید از محل نذورات و هدایای مردمی تامین شده است. وی ضریح ساخته شده را نمونه ای از ارادت ایرانیان مسلمان به ساحت اهل بیت علیهم السلام دانسته و ابراز امیدواری کرد که مردم ستاد بازسازی را در انجام سایر پروژه های در دست ساخت نظیر بیمارستان فوق تخصصی امام سجاد(ع) در کربلا و ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف یاری رسانند.

منبع: پرتال نور
 11001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین