عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها :
معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: تاکنون مراسم مذهبی در مکان‌های روباز به ویژه صحن حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شد اما از امروز با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در قم و لزوم توجه به سلامت زائران، فعلا مراسم آستان برگزار نمی‌شود.

عقیق: حجت الاسلام مهدی احمدی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه آستان مقدس نسبت به حفظ سلامت زائران اهتمام ویژه دارد، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا میزبانی از زائران به صورت متفاوتی در حرم مطهر بانوی کرامت رقم زده شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی با استفاده از بستر های مختلف از جمله پوستر های اطلاع رسانی، فضاهای مجازی و رسانه‌های دیداری و شنیداری به زائران منتقل شده است، گفت: خادمان این بارگاه ملکوتی دستورالعمل‌های بهداشتی را خود رعایت و ترویج آنها را نیز دنبال می‌کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت از مجهز شدن گیت‌های ورودی حرم به مواد ضدعفونی کننده، دستگاه تب‌سنج و راکدهای ویژه برای بازرسی بدنی بدون استفاده از دست یاد کرد و گفت: خادمان این آستان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که از مهم‌ترین دستورالعمل‌های بهداشتی است را تحقق بخشند که به میزان قابل توجهی به موفقیت رسیدند.

وی ادامه داد: تاکنون مراسم مذهبی در مکان‌های روباز به ویژه صحن حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار می‌شد اما از امروز با توجه به شیوع گسترده‌تر ویروس کرونا در قم و لزوم توجه به سلامت زائران، فعلا مراسم آستان برگزار نمی‌شود.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین