عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
حجت الاسلام حسینی قمی:
یک کارشناس مذهبی گفت: دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) در آستانه ماه محرم وقتی این شور و حضور عاشورایی مردم را نمی‌توانند تحمل کنند از طریق حملات نرم شروع به ایجاد شبهه می‌کنند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی، کارشناس دینی برنامه سمت خدا روز گذشته سه شنبه ۱۱ شهریور ماه در آخرین جلسه عزاداری حسینیه آیت الله حق شناس تهران که در فضای باز مدرسه سادات برگزار شد، با اشاره به هجمه شبهات دشمن در آستانه ماه محرم اظهار کرد: تا ماه محرم شروع می‌شود دشمنان اهل بیت (ع) چشم دیدن شور حسینی را ندارند و نمی‌توانند این شور را تحمل کنند و شروع به شبهه افکنی می‌کنند که برخی از این شبهات هم خیلی جذاب است و دشمنان حق و باطل را با هم مخلوط نموده و در فضای مجازی آن را به جوانان می‌گویند و آنها را در هجمه‌ای از شبهات سرگردان می‌کنند در صورتی که این شبهات یک چیز جدید نیست و از قدیم دشمنان اسلام این شبهات را مطرح کرده و فقه‌ها و بزرگان نیز پاسخ همه این شبهات را هم داده‌اند.

آیا عاشورا دین را به حاشیه برده است؟!

این استاد حوزه علمیه قم گفت: یکی از شبهاتی که مطرح می‌کند این است که شما آنقدر عاشورا را بزرگ برگزار می‌کنید که دین در حاشیه قرار گرفته است! در پاسخ باید گفت مگر همه دین و اصل و اساس دین را امام حسین (ع) با شهادتش حفظ نکرد؟

وی ادامه داد: فکر می‌کنید اگر امام حسین (ع) شهید نشده بود، بنی‌امیه نامی از دین را باقی می‌گذاشت؟ وقتی رضاخان عزاداری‌ها را ممنوع کرد، مرحوم آیت الله حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه خیلی ناراحت بود و یکی از اطرافیان به ایشان گفت حالا که طوری نشده است یک مستحب ممنوع شده است! ایشان در جواب گفت درست است که مستحب است اما مستحبی است که هزاران واجب از دل این مستحب بیرون می‌آید.

حسینی قمی افزود: همه مردم که حوزه علمیه نرفته و کتاب نخوانده‌اند که دین را بدانند، در صورتی که مردم با حضور در همین مجالس عزاداری حسینی معارف و احکام دین را آموختند و به برکت همین مجالس سیدالشهدا (ع) دین شناس و خدا شناس شده‌اند. اصلاً تمام دین در متن عاشورا است.

این کارشناس دینی اظهار کرد: مرحوم آیت الله سید هادی شیرازی وقتی می‌خواستند نماز بخوانند بعد از گفتن اذان و اقامه و قبل از تکبیر یک سلام به امام حسین (ع) می‌داد بعد الله اکبر نماز را می‌گفت، به ایشان گفته بودند شما مرجع تقلید هستید و مردم این کار شما را انجام می‌دهند در صورتی که روایتی در این زمینه نداریم و ایشان گفته بود من این نماز را از سیدالشهدا (ع) گرفته‌ام چطور می‌توانم نماز را بدون سلام به ایشان شروع کنم.

حسینی قمی در پاسخ به این شبهه گفت: حالا در پاسخ به این شبهه باید گفت آیا ما دین را با عاشورا به حاشیه برده‌ایم در صورتی که اصل و اساس دین همین عاشورا و شهادت امام حسین (ع) است. این همه جوان در همین مجالس حسینی به دین جذب شده‌اند حتی این دسته‌های عزاداری، راهپیمایی اربعین باعث جذب جهانیان به دین شده است.

وی اضافه کرد: امروز در دنیا هیچ اسمی از اسلام و دین نیست و کسی چیزی از اسلام را کمتر شنیده است، اما عاشورا و شهادت امام حسین (ع) را جهانیان شنیده‌اند مخصوصاً این راهپیمایی عظیم اربعین باعث شده جهانیان هم به دین اسلام آشنا و حتی جذب شوند بعد اینگونه شبهه ایجاد می‌کنند که عاشورا دین را به حاشیه برده است!

آیا با ترویج زیارت، قرآن به حاشیه رفته است؟

حسینی قمی به دیگر شبهه عاشورایی در این ایام اشاره و بیان کرد: دیگر شبهه که در این ایام زیاد مطرح می‌شود این است که می‌گویند اینقدر زیارت خواندن را ترویج کرده‌اید که قرآن به حاشیه رفته است! در صورتی که بعد از قرآن ما سه چیز دیگر را نیز داریم که روایات اهل بیت (ع)، زیارت آنها و مناجات است که با هم فرقی ندارند.

وی ادامه داد: حالا ما سوال می‌کنیم که آیا احکامی که در قرآن آمده تمام جزئیات آن نیز در قرآن بیان شده است؟ در صورتی که تشریح جزئیات این احکام در روایات، زیارات و مناجات اهل بیت (ع) آمده است. پس این سه راه هیچ فرقی با قرآن ندارد در صورتی که اینها تفسیر قرآن است نه اینکه بگویید که قرآن را به حاشیه برده‌ایم.

آیا روضه‌های اباعبدالله الحسین (ع) دروغ است؟

حسینی قمی گفت: از حرف‌های عجیبی که می‌زنند این است که می‌گویند این روضه‌ها همه دروغ است و در کتاب روضةالشهدای ملاحسین کاشفی آمده است و کسی قبلاً مقتل ننوشته است در صورتی که مقتل شیخ مفید مربوط به هزار سال پیش است. اصلاً افتخار علمای ما این بود که برای امام حسین (ع) مقتل بنویسند.

وی افزود: دشمن هر روز یک چیزی را زیر سوال می‌برد و یک چیز را انکار می‌کند و اگر ما این جدیت را در برپایی عزاداری امام حسین (ع) نداشتیم دشمن همین عزاداری را هم مثل غدیر انکار می‌کرد. آن عالم سنی از آن عالم شیعه می پرسد چرا این همه دسته و عزادار را در خیابان‌ها می‌آورید بروید یک جا بنشینید و عزاداری کنید! آن عالم شیعه در پاسخ گفته بود اگر ما برای به خیابان نیاییم و عزاداری نکنیم شما عاشورا را هم مانند غدیر انکار می‌کردید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین