عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
شورای هیأت‌های مذهبی کشور بعد از اتمام عزاداری‌های دهه اول محرم با صدور بیانیه‌ای از تلاش برگزارکنندگان مجالس حسینی و هیأت‌های مذهبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد.

عقیق:شورای هیأت‌های مذهبی کشور بعد از اتمام عزاداری‌های دهه اول محرم با صدور بیانیه‌ای از تلاش برگزارکنندگان مجالس حسینی و هیأت‌های مذهبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدردانی کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بِسْم الله الرحمن الرحیم

قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله): «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً

سالیان بسیاری از عاشورای خون‌بار و عبرت آموز سال ٦١ هجری سپری شده است. چه بسیار حوادث و وقایعی که در این سال‌ها به فراموشی سپرده شده اما محرم هر سال که می‌آید تو گویی رستاخیزی عظیم سراسر جهان را فرامی‌گیرد، هنوز صدای هل من ناصر حسین (علیه‌السلام) و یارانش در گوش تاریخ به گوش می‌رسد که جهانیان را به عدالت طلبی، خدامحوری و ظلم ستیزی و عزت طلبی فرامی‌خواند.

بی‌تردید آنچه موجب شده نور این چراغ فروزان هدایت، هیچ‌گاه به خاموشی و تاریکی نگراید، همانا تلاش عاشقانه و همت بی‌ریا و عارفانه شیعیان و پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام) است که در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه، محرم هرسال را به صحنه شورآفرین ابراز عشق و محبت به سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش مبدل می‌کنند. 

امسال هیأت‌های مذهبی که مصداق «یحبهم و یحبونه» هستند با توجه به شیوع بیماری کرونا تجربه گرانسنگ و ارزشمندی را در برپایی مجالس عزای حسینی در کمال سادگی و بدون تشریفات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کوچه، خیابان‌ها، منازل، دانشگاه‌ها، مدارس، پادگان‌ها، امام‌زادگان، پارک‌ها و میادین شهرها به نمایش گذاشتند که بی‌شک می‌تواند الگویی ماندگار برای همه شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) در سراسر جهان باشد. علاوه بر این، مسئولیت اجتماعی هیأت‌های مذهبی در کمک‌های مومنانه و کمک به نیازمندان یاری‌گر چشمان منتظر شد و برگ زرینی بر پیروان مکتب سیدالشهدا (علیه‌السلام) افزود.

اینک که دهه نخست محرم امسال هم با شور و شعور و حرارت در سراسر ایران اسلامی، این جغرافیای پرعشق، در کمال عظمت و در خور شان اهل بیت (علیه‌السلام) برگزار گردید، شورای هیأت‌های مذهبی کشور بر خود لازم می‌داند تا مراتب تقدیر و تشکر را از ولی امرمان مقام معظم رهبری و همه بانیان مجالس، مسئولان هیأت‌های مذهبی، وعاظ و روحانیان، مداحان و روضه‌خوانان و خدام و هیات امنای مساجد، امامزادگان و همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد ملی کرونا، صدا وسیما، سازمان اوقاف و امور خیریه و وزراتخانه‌های علوم وتحقیقات، ورزش و جوانان، ستادکل نیروهای مسلح، به‌خصوص نیروی انتظامی و سازمان بسیج و همه خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به عمل آورده و از خدای متعال مسألت نماید تا این عزاداری‌ها و سوگواری‌ها اولاً باعث اخلاق‌مداری و هنجارمندی و ارتقا معنویت در جامعه شده و ثانیاً ذخیره آخرت شیعیان و محبان حضرتش قرار گیرد.

در پایان اعلام می‌نماییم این شورا آمادگی مدیریت و نقش‌‌آفرینی پررنگ برای حضور در اربعین امسال را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام می‌دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین