عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
امسال با توجه به محدودیت‌هایی که برای هیئات، حسینیه‌ها و مساجد درنظر گرفته شده بود حاج کمال طور دیگری برای سفره‌ آقا اباعبدالله علیه‌السلام آستین بالا زد.

عقیق:از اهواز، هر ساله محرم که میشد مردم منطقه کوی فاطمیه و یوسفی اهواز، نذوراتشان را به حسینیه چهارده معصوم حاج کمال می‌آوردند تا بعد از پخت به صورت غذای گرم بین عزاداران توزیع شود.

و بعد از عزاداری با کارهای هنری حسینی حاج کمال عکس یادگاری می‌گرفتند اما امسال با توجه به محدودیت‌هایی که برای هیئات، حسینیه‌ها و مساجد درنظر گرفته شده بود حاج کمال طور دیگری برای سفره‌ی آقا اباعبدالله علیه‌السلام آستین بالا زد.

بقیه ماجرا را از زبان آقای یزدانی، یکی از ساکنان کوی فاطمیه و خیابان معروف شیرالی می‌‌خوانیم:


هرساله نذورات اهالی و هیئت امنا حسینیه در دهه اول محرم بعد از مراسمات شب حسینیه در بین عزادارن و مدعوین پخش میشد که اکثرا به صورت غذای گرم بود.

اما امسال با توجه به وجود پروتکل‌های بهداشتی بابت وجود کرونا تا جایی که مقدور بود با بانیان هرساله صحبت کردیم و نذورات امسال به صورت خشکبار تهیه شد و در قالب یک پک مواد غذایی که محتویات یک غذای گرم خورشت قیمه‌ی هرساله بود به صورت خام و خشکبار و البته با توجه به شرایط فعلی به همراه ماسک برای هر خانواده تهیه و بین تمام اهالی کوچه شهید شیرالی درِ منزل تبرکا تقدیم شد.

در این بین حدود یک سوم هم بین عزاداران ارباب که هر شب در حسینیه حضور داشتند و در روضه خیابانی که از شب پنجم به صورت خودجوش و باصفا و پرشور برپا میشد توزیع شد که مجموعا به ۲۶۰ بسته خام خورشت قیمه رسید.

نکته جالب‌تر اینکه قبل و بعد از مراسم مردم به صورت تکی و حتی خانوادگی طبق عادت هر سال با تابلوهای دست‌ساز حاج کمال عکس یادگاری محرم امسالشان را اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌گرفتند.

الحمدلله، ارباب به نیت حاج کمال عنایت کرد و در کنار همه این‌ها این توفیق را داد تا تقریبا حسینیه چهارده معصوم تنها جایی در منطقه کوی فاطمیه و یوسفی باشد که روضه خیابانی را به صورت منسجم و البته مردمی و بی‌ریا با رعایت تمام نکات بهداشتی برگزار می‌کند و خورشت قیمه سفره آقا علی‌رغم کرونا به دست عزادارانش رسید.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین