عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باوجود دوجلسه تنظیم بازار و مصوبه چهارشنبه گذشته، وزارت صمت تاکنون هیچ ارزاقی برای کمک‌های مؤمنانه از سمت وزارت صمت به هیأت‌های مذهبی نرسیده است.

عقیق:حجت‌الاسلام مجید باباجانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به عدم تحقق وعده‌های وزارت صمت در تهیه اقلام موردنیاز کمک‌های مؤمنانه عنوان کرد: طبق توافقات صورت گرفته در جلسات ستاد ملی محرم، وزارت صمت مسئولیت تهیه اقلام موردنیاز برای کمک‌های مؤمنانه را بر عهده داشت که باگذشت ۸ روز از ماه محرم تاکنون وعده‌های این سازمان محقق نشده است.

لزوم توجه به نیازمندان باتوجه به شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی

وی در ادامه به تأثیر مشکلات اقتصادی بر جامعه پرداخت و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و شیوع ویروس کرونا نیاز به اقلام ضروری در بین نیازمندان جامعه افزایش پیداکرده است.

باباجانی تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی شدت پیداکرده است، به توصیه رهبر فرزانه انقلاب هیئات برای کمک‌های مؤمنانه حرکت بزرگی را شروع کرده‌اند و این حرکت با بازخوردهای مثبتی نیز روبه‌رو شده است.

توافق با وزارت صمت برای دریافت اقلام جهت توزیع میان نیازمندان

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مطابق هماهنگی‌های انجام‌شده در جلسات ستاد ملی محرم با وزارت صمت، مقرر شد تا این وزارت اقلام موردنیاز نیازمندان را در قالب کمک‌های مؤمنانه به هیئات مذهبی تحویل دهد تا به دست نیازمندان جامعه برسد.

وی ادامه داد: طبق توافق سازمان تبلیغات اسلامی با وزارت صمت طبق ظرفیت‌های سال گذشته که کمک‌های مؤمنانه توزیع شد، اقلام موردنیاز نیازمندان به ادارات استانی این وزارت تحویل داده شود.

هیچ کالایی از طرف وزارت صمت به هیأت‌ها داده نشده است

بابا‌خانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: باوجود گذشت ۷ روز از ماه محرم تاکنون به‌ غیر از دو استان که به‌ واسطه توافقات داخلی اقلام به دستشان رسیده است، هیچ کالایی از طرف وزارت صمت به هیأت‌ها داده نشده است. از آنجا که برنامه کمک مؤمنانه در کل محرم و صفر توسط هیأت‌ها ادامه دارد، همچنان پیگیر این موضوع هستیم و هر زمانی که به نتیجه مطلوب در این زمینه دست پیدا کنیم از طریق سامانه بیرق به ‌هیأت‌هایی که ثبت‌نام کرده‌اند اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین