عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
حجت الاسلام حامد کاشانی مطرح کرد:
حجت‌الاسلام کاشانی با اشاره به اینکه قتل سیدالشهدا جنایتی نیست که یزید و عبیدالله با آن پیشینه برای آن کیفرخواست دینی صادر کنند، گفت: چه کسی می‌تواند مقابل سیدالشهدا دین ایجاد کند تا نعوذبالله او را مهدورالدم بخواند؟

عقیق:مراسم عزاداری شب ششم محرم در هیأت ریحانةالحسین (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی و مدیحه‌سرایی سیدمجید بنی‌فاطمه شب گذشته سه‌شنبه چهارم شهریورماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاشانی در این مراسم طی سخنرانی با موضوع «تراز دین‌داری» اظهار داشت: افرادی که می‌خواهند افکار عمومی را جذب کند، چیزی نمی‌گوید که به یکباره همه بدشان بیاید. عبیدالله بن زیاد وقتی واقعه عاشورا را تعبیر به فتح‌الله می‌کند و این نشان می‌دهد که در جامعه افرادی با این امر همراه بودند.

وی ادامه داد: کار حکومت این است که کاری کند تا دین مردم تغییر کند، رئیس مجلس، رئیس جمهور و شاه می‌توانند دین را تغییر دهند اما خود توان عامل بودن برای آن را ندارند.

کاشانی با اشاره به اینکه قتل سیدالشهدا جنایاتی نیست که یزید و عبیدالله با آن پیشینه برای آن کیفرخواست دینی صادر کنند، گفت: این کار چه کسی است؟ چه کسی می‌تواند مقابل سیدالشهدا دین ایجاد کند تا او را مهدورالدم نعوذبالله بخواند؟ این کار تنها از یک فقیه برمی‌آید. انحراف دینی زمانی که بخواهد اوج بگیرد و ظاهر دین داشته باشد تنها توسط یک آخوند دینی رخ می‌دهد و این کار یزید و عبیدالله نیست.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: برخی شاید تصور کنند این کار شُریح است، درحالی که اصلا در تاریخ پیرامون این حرفی مطرح نشده است و اصلا او در این جایگاه نیست. تئوری مشروعیت قتل سیدالشهدا را چه کسی درست کرده است؟

وی اضافه کرد: خوارزمی می‌گوید زمانی که تیر به سینه سیدالشهدا اصابت کرد اول مقداری خون را به سمت آسمان پاشید و سپس دست خونی خود را به سرو صورت کشید و فرمود: می‌خواهم اینگونه خدا را ملاقات کنم و بگویم: قتلنی والله فلان و فلان. شاید بگویید این چه ربطی دارد؟ یعنی می‌خواهید بعد از پیامبر(ص) غصبی شد و بعد حکومت به یزید رسید؟

کاشانی گفت: منظورم این نیست، زمانی که طاغوتی شکل می‌گیرد باید تمام خلاها را پر کند. یزید قدرت نظامی و اقتصادی دارد، عبیدالله قدرت امنیتی و ارعاب دارد، شمر وحشی است و میدان را اداره می‌کند اما کافی نیست زیرا بناست به جنگ پسر پیامبر(ص) بروند.

این سخنران مذهبی افزود: شریح در کوفه بود و باید مسئله در مدینه و شام برای این موضوع حل می‌شد. زمانی که امام حسین بنای حرکت داشت، بسیاری به ایشان گفتند نرو. این به معنای حل شدن موضوع در مدینه است. در مدینه چه کسی این حکم را داد که ان دینی باور شود؟ او عبدالله بن عمر فقیهی از اصحاب پیامبر(ص) بود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین