عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
حجت‌الاسلام امیر ارزانی خبر داد؛
حجت‌الاسلام امیر ارزانی گفت: طرح نذر علمدار کربلا به همت ستاد فهما استان ایلام و حرم مطهر حضرت عباس (ع) با ارسال ۴۰ هزار بسته غذایی به ایران اسلامی برگزار می‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام امیر ارزانی با اشاره به بخشی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) گفت: طرح نذر علمدار کربلا به همت ستاد فهما استان ایلام و حرم مطهر حضرت عباس (ع) با ارسال ۴۰ هزار بسته غذایی به ایران اسلامی برگزار می‌شود.

وی به سیره امام حسین (ع) در زندگی و به ویژه سنت بخشش و دستگیری آن حضرت از نیازمندان اشاره کرد و افزود: حیات پر برکت سیدالشهدا (ع) از ابعاد مختلفی قابل بررسی است اما یکی از مهمترین جنبه‌هایی که می‌توانیم از زندگی آن حضرت به ویژه برای زندگی امروز الگوبرداری کنیم «بخشش» آن امام همام و حمایت از مردم مستمند است.

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: از آن حضرت نسبت به کمک به مردم و رفع نیازهای آنها احادیث متعددی بر جای مانده است از جمله اینکه «إنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللّه ِ عَلَیکُم فَلاتَمَلُّوا النِّعَمَ» (نیاز مردم به شما از نعمت‌های خدا بر شما است؛ از این نعمت افسرده و بیزار نباشید)، بنابراین هر قدمی در مسیر رفع مسائل و نیازهای مردم به ویژه نیازمندان لبیک به سیره امام حسین (ع) است.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اهمیت گرامی داشت ماه محرم و شعائر دینی که در این ایام سفارش شده است، به برخی برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و نماینده حرم آن حضرت در جمهوری اسلامی ایران، طرح طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای «نذر علمدار کربلا» اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: در این طرح تعداد ۴۰ هزار بسته متبرک متشکل از اقلام غذایی که از سوی روابط عمومی حرم حضرت عباس (ع) بسته بندی شده است در مرز بین المللی مهران تحویل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام شده و طی مراسمی با حضور تنی چند از مسئولان و اعضای کانون‌ها در سراسر کشور میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی گفت: همچنین در راستای گسترش این طرح، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) استان قم اعلام آمادگی کرده است که این ۴۰ هزار بسته را به همراه ۴۰ هزار بسته گوشت نذری در سراسر کشور با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در سراسر کشور میان نیازمندان پخش کند.

حجت الاسلام ارزانی در ادامه به برگزاری هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با عنوان آواها و نواهای عاشورایی اشاره کرد و گفت: این سوگواره در سال‌های گذشته در قالب مراسم و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شد اما با شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، سلسله برنامه‌هایی را از دهم ماه محرم به صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نماینده حرم حضرت عباس (ع) در جمهوری اسلامی ایران، قائم مقام حرم آن حضرت در کشور عراق کلید می زنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد به برکت این ایام، سایه بیماری و مشکلات از جهان اسلام و به ویژه ملت ایران رخت بر بسته و عاشقان حسینی چون گذشته بتوانند در مراسم و برنامه‌های مختلف شرکت کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین