عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۷۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
خادمان حرم امام حسین (ع) به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، مسیر حرکت دسته‌های عزاداری و حضور زائران را در حرم اباعبدالله (ع) مشخص کردند.

عقیق:حرم امام حسین (ع) در ماه محرم هرساله مملو از جمعیت است. امسال نیز با وجود شیوع کرونا و بسته شدن ورود زائران به کربلا، حرم سیدالشهدا (ع) شاهد حضور عاشقان اباعبدالله (ع) است؛ به طوری که شب گذشته هزاران زائر در این قطعه از بهشت حضور یافتند و در عزای شهدای دشت کربلا اشک ریختند.

امسال به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، متولیان حرم حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با هماهنگی استانداری مسیر حرکت دسته‌های عزاداری در حرم‌های مطهر را مشخص کردند و مقرر شد تا از دومین روز عزاداری امام حسین (ع) دسته‌های عزاداری برپا شود.

 

بر همین اساس، خادمان حرم مطهر امام حسین (ع) برای پیشگیری از شیوع کرونا و حفظ فاصله در برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع)، بر روی کفپوش‌های قرمز حرم، موقعیت‌هایی را مشخص کردند تا زائران با قرارگیری بر روی آنها، با فاصله از یکدیگر به عزاداری بپردازند.

 

جانمایی زائران در حرم اباعبدالله (ع) بیشتر برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی پیش‌بینی شده است. با این حال در صورت ورود دسته‌های عزاداری به حرم حسینی، عزاداران باید در مسیر تعیین شده و با رعایت فاصله حرکت کنند و نه تنها خادمان حسینی، بلکه افراد از سوی استانداری نیز بر فعالیت و حرکت آنها نظارت می‌کند.

به گزارش فارس، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) بدون اعمال محدودیت در ایام شیوع کرونا به روی زائران باز بوده است و همچنان نیز زائران برای عرض ارادت به شهدای کربلا، به حرم سیدالشهدا مشرف می‌شوند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین