عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
خاطره ای از آیت الله العظمی بهجت (ره)
مرحوم آیت الله بهجت با بیان خاطره ای از معا صرین خود،ماجرای قرائت دعای ابو حمزه ثمالی در یکی از شب های ماه مبارک رمضان توسط هفتاد نفر از مومنین در قنوت نماز وتر را بیان کر ده اند

عقیق: متن بیانات این عارف سالک وفقیه فقید شیعه به شرح ذیل است:

مى شنيديم و باور نمى كرديم، لذا به يكى از معاصرين ما گفته بودند:

در زمان ما در يك شب هفتاد نفر در قنوت نماز وتر دعاى ابوحمزه مى خواندند. ايشان بلند شده بود و خود در يكى از شب هاى ماه رمضان اِحصا(شماره) كرده بود و ديده بود در حرم حضرت امير ـ عليه السّلام ـ و رواق و اطراف حرم، پنجاه نفر در قنوت وتر مشغول دعاى ابوحمزه هستند.

استاد ما «آيت اللّه شيخ محمّد حسين اصفهانى ـ رحمه اللّه » در ماه رمضان در هر شب صد ركعت و در هر ركعت 10 مرتبه سوره ى توحيد مى خواند.

از شاگردهاى آقا سيّد مرتضى كشميرى ـ رحمه اللّه ـ نقل شده است كه ايشان در عبادت كم نظير بود و دو ساعت بعد از مغرب افطار مى كرد!

. . . اين مطلب به يقين ثابت است و خيلى ها نيز نقل كرده اند كه اگر از حال انسان معلوم شود كه مى خواهد نماز شب بخواند، بيدارش مى كنند، بدون احتياج به دعاها و آيات معهوده، و اين بيدار كردن به طرق مختلف است، يا در مى زنند، و يا صدايى مى آيد و يا او را به نام صدا مى زنند و....

می‌شود نماز شب مانند نماز صبح عادی شود

شخص عربى براى من خدمت مى كرد، خواستم در پاداش زحماتش، نصيحتى به او كنم. گفت: هر نصيحتى مى خواهى بكن، فقط نگو نماز صبح بخوان! از قضا، همان را مى خواستم تذكر دهم. به او گفتم: هر وقت بيدار بودى يا توانستى، بخوان!

در زمان پهلوى، ترك نماز صبح در پيش مردم سهل و آسان شده بود، به طورى كه براى تعريف از اشخاص هنگام خواستگارى، مى گفتند: نزديكانش، و يا خود او نماز صبح مى خوانند.

گمان مى كنم نماز شب هم همين طور است، يعنى مى شود كم كم براى انسان عادى شود، و خوابيدن در آن وقت به بيدارى مبدّل شود، و اگر فرضا مزاحمت با خواب و وقت خواب او داشته باشد، مى تواند دو برابر آن را در روز بخوابد، ولو بعد از نماز صبح!

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین