عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
ایت الله تسخیری مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله تسخیری درگذشت +عکسعقیق:آیت الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام و  رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که چند روز پیش در یکی از بیمارستان‌ها بستری بود، درگذشت.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله شیخ محمدعلی تسخیری زاده 27 مهر 1323 در نجف، روحانی شیعه ایرانی، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام است. او دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده سابق استان گیلان در دوره سوم مجلس خبرگان رهبری نیز بوده ‌است.

پدرش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ علی‌اکبر تسخیری تنکابنی از اهالی رامسر و مادرش، انسیه بیگم از اهالی اصفهان بود. وی در کودکی روخوانی قرآن را فراگرفت. سپس تحصیلات ابتدایی را در مدرسه «منتدی النشر» به پایان رساند که با مدیریت محمدرضا مظفر اداره می‌شد. وی در آنجا، علاوه بر مظفر زیر نظر استادانی همچون الغبان و شیخ مطر تحصیل کرد و سپس تحصیلات متوسطه را در دبیرستان شبانه «خورنق» پی گرفت. در همان روزگار به سفارش پدر روزها کار می‌کرد و چون علاقه ویژه‌ای به شعر و مطالعه آثار شاعران و نویسندگان داشت، به مطالعه شعر و ادبیات نیز پرداخت.

آیت‌الله تسخیری در کارنامه خود فعالیت‌های زیادی با هدف تقریب مذاهب اسلامی انجام داده و با تعامل با اهل تسنن و علما و فرهیختگان جهان اسلام از مذاهب مختلف در راستای وحدت امت اسلام گام برداشته است؛ به گونه‌ای که می‌توان از او به عنوان یکی از پیشگامان وحدت و اتحاد مسلمانان در جهان اسلام یاد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین