عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
رئیس فرهنگ‌سرای خاتم (ص) خبر داد؛
رئیس فرهنگ‌سرای خاتم (ص) از اجرای ۵۳ برنامه تعزیه‌خوانی توسط گروه‌های آیینی با عنوان «تعزیت خورشید» در مناطق مختلف شهر تهران همزمان با ایام ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

عقیق:سیداحمد موسوی رئیس فرهنگ‌سرای خاتم (ص) گفت: ویژه‌برنامه «تعزیت خورشید» در قالب ۵۳ برنامه تعزیه‌خوانی به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص محرم امسال در ۹ منطقه شهر تهران برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه ویژه‌برنامه «تعزیت خورشید» افزود: مناطق اجرای این برنامه در شمال و جنوب، شرق و غرب و مرکز پایتخت توزیع شده و شامل مناطق ۱،۴،۱۱،۱۲،۱۴،۱۵،۱۶،۱۸ و ۲۰ است.

فرهنگ‌سرای خاتم (ص) مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ به عنوان دبیرخانه، مسئولیت برنامه ریزی و هماهنگی مناطق را بر عهده دارد.

موسوی با اشاره به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی با توجه به بیماری کرونا گفت: اجرای تعزیه در فضا‌های کاملا باز با حفظ فاصله اجتماعی است تا شهروندان عزادار با رعایت موازین ایمنی و بهداشتی از ایام سوگواری سید و سالار شهیدان کسب فیض کنند.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ درباره برنامه‌های تعزیه گفت: گروه‌های شاخص تعزیه با اجرای مجالس متعدد همچون مجلس حضرت علی اکبر (ع)، حضرت عباس (ع)، عاشورا و کوفه و شام در ایام محرم میزبان شهروندان سوگوار خواهند بود.

وی درباره مکان اجرای این برنامه آیینی اظهار داشت: فضا‌های باز فرهنگ‌سرا‌های خاتم (ص)، اشراق، رازی، خاوران، بهمن و همچنین میدان امام حسین (ع)، امام زاده علی اکبر چیذر، امام زاده اهل بن علی و مقبره الشهدای فرهنگ‌سرای ولا مکان‌های تعیین شده برای اجرای تعزیه در ویژه‌برنامه «تعزیت خورشید» هستند.

موسوی از شهروندان دعوت کرد از ۳۱ مرداد مصادف با اول ماه محرم تا ۲۷ شهریور مصادف با ۲۷ محرم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در مجالس تعزیه این ویژه‌برنامه حضور داشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین