عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
علمای شاخص اهل تسنن استان خراسان شمالی با بهره‌گیری از آیات قرآنی و روایات اسلامی از برکت گریه بر امام حسین(ع) و اصحاب گرانقدرش در ریزش گناهان و عشق و ارادت بی پایان اهل سنت به ساحت سالار شهیدان می‌گویند.

عقیق:عشق و ارادت علمای شاخص سنی مذهب خراسان شمالی به سالار شهیدان و عموم مسلمانان اهل تسنن استان خراسان شمالی به امام حسین(ع)ُ مثال زدنی است.

علمای اهل ستنن خراسان شمالی معتقد هستند٬ قیام سرور و سالار شهیدان، قیامی برای حفظ دین مبین اسلام بود که امام حسین (ع) به همراه 72 تن از یاران صدیقش حماسه ای خلق کرد که حتی با یادآوری آن می توان به عظمت این نهضت حسینی پی برد و برای حرکت ها و مبارزات ظلم ستیزانه بعدی، در طول تاریخ پس از امام (ع) و یارانش الگویی یافت.

مدیران مدارس علمیه اهل تسنن خراسان شمالی درباره رویداد عاشورا بسیار گفته و نوشته‌اند و باز هم جای گفتن و نوشتن باقی است، چرا که این رویداد از چنان ابعاد بزرگ و گسترده‌ای برخوردار است که هر چه بیش تر به تحلیل و بررسی آن پرداخته شود، زوایای جدید و تازه ای از آن آشکار خواهد شد. فاجعه کربلا و شهادت مظلومانه نوه پیامبراکرم (ص)حضرت امام حسین(ع) در بین محدثان و فقهای اهل سنت نیز از جایگاهی خاص برخوردار بوده است.

در این گزارش ویدئویی برخی از علمای شاخص اهل تسنن خراسان شمالی از برکات اشک بر امام حسین(ع) و ضرورت برپایی مراسم روضه و تعزیه برای این امام همام می‌گویند.

تعداد بازدید : 31

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین