عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
ویژه برنامه عزاداری دهه اول محرم با عنوان «جلوه سوگ» از پنج‌شنبه ۳۰ مرداد با مداحی سعید حدادیان در میدان آیینی امام حسین (ع) آغاز می‌شود.

عقیق:برنامه «جلوه سوگ» هر ساله همزمان با ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) در میدان امام حسین (ع) برگزار و علاوه بر تعزینه، مقتل‌خوانی و نمایشگاه عکس و شعر، مسابقاتی نیز برای کودکان و بزرگسالان با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) پیش‌بینی می‌شد. 

امسال با شیوع کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم، برنامه «جلوه سوگ» با شیوه متفاوتی تدارک دیده شده است. به طوری که قرار است با توجه به اهمیت شور عاشورایی و حفظ شعائر حسینی در دهه اول محرم، این برنامه برگزار و میدان امام حسین (ع) میزبان عزاداران باشد. 

بر همین اساس، «جلوه سوگ» امسال هم با حضور مردم و البته رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار می‌شود و در شب‌های دهه اول ماه محرم، سعید و محمدحسین حدادیان از مداحان کشورمان به مدیحه‌سرایی پرداخته و ناصر رفیعی در هشت شب اول و حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی در دو شب آخر (تاسوعا و عاشورای حسینی) به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. همچنین تغزیه و نمایشگاه نیز در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونا برپا خواهد شد.

ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» امسال توسط فرهنگسرای عترت و با همکاری هیأت رزمندگان اسلام از پنج‌شنبه ۳۰ مرداد همزمان با شب اول محرم به مدت ۱۰ شب در میدان آیینی امام حسین (ع) با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین