عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
حجت الاسلام عادل:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف از آماده‌سازی ۲ هزار بقعه برای اجرای مراسم عزاداری ماه محرم خبرداد.

عقیق:نشست خبری اقدامات اجرایی سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه محرم با حضور حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف برگزار شد.

عادل با بیان اینکه برنامه‌های محرم با پروتکل‌های ستاد ملی کرونا تطبیق دارد، گفت: جلسات متعددی به صورت ویدئو کنفرانس با شورای هیئت‌های مذهبی در سطح استان‌ها و همچنین با وعاظ و ذاکران برگزار شد.

وی با اشاره به ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در ماه محرم گفت: 2 هزار امامزاده در سطح کشور برای محرم آماده شده است و مراسم عزاداری در فضای باز این بقاع برگزار می‌شود. 100 هیئت شاخص که هر ساله مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گرفته‌اند امسال در محیط امامزادگان مراسم شان را برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به نمایشگاه شمیم حسینی گفت: رویکرد نمایشگاه شمیم حسینی که سال گذشته به کمک هیئت‌های مذهبی آمده بود با کمی تغییرات در محرم امسال با محوریت حمایت از نیازمندان رقم خواهد خورد. 500 هزار بسته ارزاق در راستای کمک‌های مؤمنانه و با کمک هیئت‌های مذهبی بین نیازمندان توزیع می‌شود. 

وی با بیان اینکه امسال طبخ غذای گرم تا حدودی کاهش می‌یاید، افزود: چنانچه نذوراتی با نیت طبخ غذای گرم هم وجود داشته باشد، با اولویت توزیع بین نیازمندان و کادر درمانی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عادل ادامه داد: امسال 3 میلیون ماسک بهداشتی از محل موقوفات به هیئت‌های مذهبی تعلق می‌گیرد. 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری مراسم سیاه‌پوشان در بقاع متبرکه گفت: مراسم سیاه‌پوشان در یک هزار بقعه به صورت هم‌زمان در روز اول محرم برگزار می‌شود. برنامه علمدار ولایت نیز در شب تاسوعا اجرا خواهد شد. 

وی به فعالیت مبلغان و روحانیون مستقر اشاره کرد و گفت: 3 هزار و 500 مبلّغ و روحانی فعال در ماه محرم با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند که با راه‌اندازی سامانه افق قرار است روزانه با کمک روحانیون 10 هزار روضه و جلسه عزاداری در امامزادگان برگزار شود.

عادل ادامه داد: رسانه ملی مراسم‌های بقاع را پوشش می‌دهد. 750 کانال اجتماعی توسط بقاع فعال شده‌اند که مراسمات را به صورت مجازی پوشش می‌دهند. سازمان اوقاف در نظر دارد از فعالان عرصه مجازی حمایت ویژه داشته باشد. 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف گفت: 2 هزار جلد از کتاب "خون گرفته" استاد سازگار به چاپ رسیده و در اختیار هئیت‌های مذهبی و ذاکران قرار می‌گیرد. 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین