عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۵۶۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
سعید نمکی؛ وزیر بهداشت در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم، برای دقایقی روضه‌خوانی کرد.

عقیق:سعید نمکی؛ وزیر بهداشت در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم، برای دقایقی روضه‌خوانی کرد. اشاره وزیر بهداشت به جابر بن عبدالله انصاری نخستین زائر قبر امام حسین (ع) بود.

جابر بن عبدالله انصاری؛ نخستین زائر قبر امام حسین (علیه السلام) بود. منابع تاریخی زیارت قبر امام حسین (ع) را توسط جابر دو گونه، گزارش کرده‌اند. گزارش نخست از طبری شیعی است که زیارت جابر را همراه با عطیه عوفی، به طور مسند و با تفصیل گزارش کرده، اما در آن، سخنی از ملاقات وی با اهل‌بیت امام حسین(ع) به میان نیاورده است. گزارش دوم از سید ابن طاووس است که زیارت جابر را بدون همراهی عطیه و به اختصار، بیان کرده و به دنبال آن، ملاقات جابر را با اسرای اهل‌بیت (ع) که از شام بازگشته‌اند، آورده است.

عماد‌الدین طبری (متوفای 525 ق) در بشارة‌المصطفی به سندش از عطیة‌بن سعد‌بن جناده کوفی جدلی نقل کرده که گفت: با جابر بن عبدالله به قصد زیارت امام حسین (ع) حرکت کردیم، چون به کربلا رسیدیم جابر به سوی فرات رفت و غسل کرد، سپس پارچه‌ای به کمر بست و پارچه‌ای به دوش انداخت و عطر زد، سپس ذکرگویان به سوی قبر امام(ع) رفت. وقتی نزدیک قبر شد، گفت: دستم را بگیر و روی قبر بگذار. من دستش را روی قبر گذاشتم. جابر خود را به روی قبر انداخت و آن قدر گریه کرد که بی‌هوش شد. بر او آب پاشیدم تا به هوش آمد. آنگاه سه بار گفت: ای حسین! سپس گفت: دوست پاسخ دوستش را نمی‌دهد. بعد ادامه داد: تو چگونه جواب دهی در حالی که رگ‌های گردنت را بریدند و بین سر و بدنت جدایی انداختند. گواهی می‌دهم که تو فرزند خاتم پیامبران و پسر سرور مؤمنان و هم‌پیمان تقوا و از نسل هدایت و پنجمین نفر از اصحاب کسایی؛ فرزند سرور نقیبان و پسر فاطمه (س) سرور زنانی و چرا چنین نباشی که سالار پیامبران با دست خویش غذایت داده و در دامان متقین تربیت شده‌ای و از سینه ایمان، شیر خورده‌ای و از دامان اسلام برآمده‌ای. خوشا به حالت در حیات و ممات. اما دل مؤمنان در فراق تو ناخرسند است و شک ندارد که آن چه بر تو گذشت، خیر بوده است. سلام و خشنودی خدا بر تو باد. شهادت می‌دهم که تو همان راهی را رفتی که برادرت یحیی بن زکریا پیمود.

فیلم روضه‌خوانی وزیر بهداشت را مشاهده می‌کنید:

 

تعداد بازدید : 550

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احسان از مشهدالرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
0
0
سلام
با تمام احترام روضه سیدالهشدا به بسیار زمانی قبل تر بر می گردد.جایی که خدای متعال روضه سیدالشهدا سلام الله علیه رابرای یکان یکان انبیاء خوانده است و ایشان گریسته اند.
نبوده پیامبری که گذرش بر کربلا افتاده باشد و به بهانه ای خونی از او بر زمین ریخته نشده باشد که وقتی از خدای متعال سوال می کرده است جواب آمده است که اینجا کربلاست و به عظمت خونی که از سبط پیامبر ریخته می شود نیت کرده ایم از تو نیزخونی ریخته شود.
علت پذیرش توبه آدم به نص روایات گریه بر سیدالشهدا علیه السلام است.
ابراهیم سه روز در منا توقف داشت و بر سیدالشهدا با اسماعیل خوب خویش گریه کرد.
با بررسی مختصری در روایات این قضیه روشن می شود که اول روضه خوان خود خداست.
به امید ظهور منتقم خون اباعبدالله الحسین
یاعلی
اللهم عجل فرجه
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین