عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از برگزاری مراسم توسل جهانی به این شش ماهه دشت کربلا، همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان در اولین جمعه محرم مصادف با ۳۱ مردادماه خبر داد.

عقیق:نشست هم‌اندیشی با اندیشمندان در خصوص برگزاری بزرگترین همایش دعا و توسل به حضرت علی اصغر (ع) عصر امروز یکشنبه ١٩ مردادماه با حضور آیت‌الله اختری دبیرکل بنیاد بین‌المللی عاشورا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران ،حجت‌الاسلام میرلوحی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، محمدعلی انوشه دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، منصور امینی رئیس سازمان فضای مجازی سراج ، قربانعلی پورمرجان معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حسینیه نورالبکاء تهران برگزار شد.

داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) در این نشست اظهار داشت: ابتدا این همایش مجلس روضه‌ای در مهدیه تهران بود. سال دوم هشت جلسه و سال سوم ۵۴ جلسه شد. بعد از آن ستادی تشکیل شد و به ٢٠٠ جلسه رسید و سال قبل ۶ هزار جلسه برگزار شد که شاید با آن مجالسی که ارتباط نداریم به ١٠ هزار جلسه برسد.

وی افزود: تاکنون جلسات ما همواره با سرازیر شدن حاضران به بیرون سالن همراه بوده است و محل برگزاری همواره پر شده است. بی بی سی سال قبل، فردای برگزاری مراسم تیتر زد که این‌ها یک روز به تاریخ شیعه اضافه کردند که مادران حضور پیدا می‌کنند و فرزند خود را نذر سیدالشهدا می‌کنند.

منافی‌پور ادامه داد: دو سال پیش ١١٢ فیلم کوتاه در این خصوص از سوی دشمنان ساخته شد تا بتوانند تضعیف کنند و با ریشه استهزا به مقابله پرداختند اما هرروز در حال رشد هستیم.

وی با اشاره اینکه در دنیا جلسات مختلفی در خصوص همایش شیرخوارگان برگزار می‌شود ،گفت: افضل عبادات تفکر است من همه مسئولان فرهنگی را به تفکر دعوت می‌کنم زیرا در شرایط کنونی برای برگزاری مشکل داریم و برخی استان‌ها موافق برگزاری نیستند.

منافی‌پور ادامه داد: پرداختن به این همایش زمینه‌ساز ظهور است. امسال اولین جمعه ماه محرم در ٣١ مردادماه همایش با عنوان روز دعا و توسل برگزار می‌شود که در تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. بنا داریم این مجالس به صورت بین‌المللی با ندای همه فهم، مسیح حسین برگزار شود تا همه به این کودک بی‌گناه توسل کنند که در این صورت به حق خود در غدیر خواهیم رسید.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر خاطرنشان کرد: هدف ما آن است که تا ٣٠ سال آینده به ۴۴هزار مجلس شیرخوارگان در جهان برسیم. امسال این همایش به عنوان فراخوان دعا و توسل خواهد بود.

 

شهادت حضرت علی‌اصغر جریان‌ساز است

براساس این گزارش، در ادامه این نشست آیت‌الله اختری دبیرکل بنیاد بین‌المللی عاشورا اظهارداشت: موضوع توسل و توجه به ائمه و موضوع کرامات آن‌ها از مسائلی است که علمای شیعه و سنی به آن پرداخته‌اند و در سنت الهی مطرح است که خداوند افرادی را انتخاب کرده است تا وسیله‌ای برای ارتباط مردم با خودش باشد.

اختری تصریح کرد: ما باید از جریان‌ها و ظرفیت‌های دینی استفاده کنیم که مهمترین آن‌ها عاشوراست که هم حرکت‌ساز و هم جریان آفرین است. در واقعه عاشورا نیز هر جریانی مستقلاً ظرفیت بزرگی دارد مانند واقعه شهادت حضرت علی اصغر که جریان‌سازی بسیاری دارد.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی عاشورا با اشاره به اینکه به شهادت رساندن و کشتن یک کودک، جریان روانی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: خداوند برروی این مسئله دست گذاشته است. خدا در جریان عاشورا از تمام ظرفیت‌ها از سنین کودکی تا پیری استفاده کرده است تا قساوت را به انسان نشان دهد. شاید قرارگرفتن شهادت حضرت علی اصغر در پایان کار برای نمایش انتهای این قساوت است.

وی گفت: به خاطر برد و قدرت این مانور تشیع، دشمنان به دنبال مقابله هستند زیرا یک مرتبه ٣٠ هزار نفر در دانمارک یا ٢۵ هزار نفر در نیویورک به خیابان می‌آیند که موجب تعجب آن‌ها شده است.

اختری اضافه کرد: دشمنان با بستن تکیه و ممانعت در ساخت آن موفق نشدند در مقابل این مجالس بایستند لذا به دنبال نفوذ در برگزاری هستند و منبری،‌ قصیده خوان و شاعر تربیت می‌کنند تا تحریف ایجاد کنند. یعنی تمام امکانات را به میدان آوردند لذا ما نیز باید از تمام امکانات استفاده کنیم و از خرافه گرایی بپرهیزیم.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی عاشورا گفت: این بنیاد به دنبال همصدایی در این موضوعات است تا بتوانیم بُرنده‌تر در این زمینه‌ها وارد شویم و به خصوص امسال حرکت‌های نو با راهکارهای نو داشته باشیم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین