عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
سید احمد عبودتیان، مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) در گردهمایی ملی مجازی فعالان عرصه هیأت اظهارداشت: سالهاست دشمنان آرزوی تعطیلی و لغو جلسات محرم را دارند زیرا انقلاب اسلامی ما به برکت همین مجالس عزاداری ایجاد شده است و در نهایت قائله فتنه 88 نیز با همین جلسات خاتمه یافت بنابراین عصبانیت این افراد از این مجالس، مسئله‌ای تمدنی است زیرا برکات آن را دیده‌اند.

عقیق: سید احمد عبودتیان، مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) عصر امروز پنجشنبه 16 مردادماه در گردهمایی ملی مجازی فعالان عرصه هیأت همزمان با همایش‌های استانی فعالان عرصه هیأت که با حضور مدیرانی از 80 شهرستان کشور برگزار شد، اظهارداشت: سالهاست دشمنان آرزوی تعطیلی و لغو جلسات محرم را دارند زیرا انقلاب اسلامی ما به برکت همین مجالس عزاداری ایجاد شده است و در نهایت قائله فتنه 88 نیز با همین جلسات خاتمه یافت بنابراین عصبانیت این افراد از این مجالس، مسئله‌ای تمدنی است زیرا برکات آن را دیده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امروز کرونا سه تهدید برای محرم ایجاد کرده است، گفت: تهدید اول تعطیلی و کم فروغ شدن جلسات محرم است. تهدید دوم، ایجاد دوگانه عقلانیت و مذهب است تا تصویری غیرعقلانی از مذهب ما ارائه شود و تهدید سوم ایجاد رخنه در صفوف هیأتی‌هاست.
عبودتیان افزود: باید با برگزاری جلسات محرم با رعایت پروتکل‌ها، آرزوی تمدنی آن‌ها را نقش بر آب کنیم و نشان دهیم که می‌‌شود تعظیم شعائر را با رعایت دستورالعمل‌ها انجام داد.
مسئول بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با اشاره به اینکه باید برروی تقویت مطالبه عمومی برای برگزاری جلسات محرم تمرکز کنیم، گفت: باید رسانه‌ها با هنر خود این مطالبه را به نمایش درآورند تا نشان دهند، مردم نفس کشیدن خود را از هیأت‌ها و مجالس عزاداری می‌دانند.
وی با بیان اینکه تنها در هیأت‌هاست که می‌توانیم با عامه مردم صحبت کنیم تصریح کرد: عدم برگزاری جلسات محرم، موفقیتی برای دشمنان است زیرا مانع رسیدن پیام ما به عموم مردم می‌شوند، بنابراین برای رسیدن پیام به عامه مردم از بستر جلسات محرم باید تلاش کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین