عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین حسینی و لزوم آمادگی لازم برای برنامه‌های جایگزین در صورت برگزارنشدن این حماسه اشاره شد.

عقیق: نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزاری شد.

در این نشست، محمد آزاد، سرپرست معاونت عتبات عالیات، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی، مدیرکل دفتر پذیرش و اعزام زائرین عتبات، محسن نظافتی و حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مدیران دفاتر نمایندگی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در عراق از بررسی‌ها  و کارشناسی‌های انجام شده در خصوص احتمالات مختلف درباره مراسم اربعین آینده گزارش دادند.

همچنین علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در خصوص مراسم اربعین حسینی در دو حوزه داخل کشور و عراق در حال پیگیری است، اظهار داشت: با توجه به تصمیمات ستاد مرکزی اربعین و شرایط عراق سناریوهای مختلف در حال طراحی است. 

سرپرست معاونت عتبات عالیات سازمان حج هم خاطرنشان کرد: با تشکیل این معاونت در سازمان حج، فعالیت‌ها در حوزه عتبات متمرکز شده و سناریوهای مختلف در خصوص مراسم اربعین با نظر کارشناسان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال آماده شدن است و با توجه به شرایط پیش رو به‌روزرسانی نیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست بر لزوم رعایت تمام ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا در برنامه‌ریزی‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: در خصوص مراسم اربعین حسینی باید در انتظار تصمیم میزبان عراقی بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب از دست اندرکاران کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خواست که در صورت برگزار نشدن مراسم اربعین، آمادگی لازم را برای برنامه‌های جایگزین داشته باشند و با فعالیت گسترده در فضای مجازی در مسیر انتقال فضای اربعین و رنگ و عطر حسینی گام بردارند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین