عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص «نهضت تعاون و احسان»، «مناسبت های پیش رو» و «روز جهانی مسجد» به ائمه جماعات مساجد نامه نوشت و از اهتزاز پرچم حمایت از قدس برفراز مساجد تهران خبر داد.

عقیق:سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص «نهضت تعاون و احسان»، «مناسبت های پیش رو» و «روز جهانی مسجد» به ائمه جماعت مساجد نامه نوشت.

در این نامه آمده است:

باسمه تعالی

محضر مبارک ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران (دامت ­افاضاتهم)

سلام علیکم و رحمه الله

با احترام و عرض ادب، در آستانه اعیاد بزرگ قربان و غدیر و با اغتنام فرصت تبریک دهه امامت و ولایت، حسب وظیفه، لازم دانستم با توجه به شرایط سخت و بی ­سابقه‌ای که به ­واسطه شیوع ویروس کرونا، در تمامی شئون زندگی بشر تأثیر گذاشته است، مصدع اوقات شریف شوم، تا ضمن تجدید ارادت، استدعا نمایم که با همفکری و هم­‌افزایی و تقویت انسجام شبکه نورانی مساجد، برای به ­میدان آوردن تمام ظرفیت خانه‌های خدا و مردم، به­ عنوان یگانه پشتیبان محله ­محور هموطنان شریفمان، خادم کوچکتان را یاری نمایید.

لبیک جانانه ائمه محترم جماعات، کارگزاران و تشکل­‌های مسجدی به فرمان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، در جریان رزمایش مواسات، بدون تردید سهم شایسته­‌ای در جلب اطمینان معظم‌­له نسبت به آمادگی و توان بالای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیروهای جهادی، برای ورود به میدان آزمایشی تعیین­ کننده و گسترده، به عظمت و اهمیت «نهضت تعاون و احسان» داشته است.

درخشش فعالان مسجدی در این مقطع خطیر، نشان داد که این پایگاه خدانهاد و قدسی، برای ایفای نقش محوری در هر شرایطی، منعطف و کارآمد است و اگر در برهه‌ای به سنگر دفاع از ارزش‌­های انقلابی نوپا در برابر منافقین کوردل و متعاقب آن، به پایگاه سازماندهی و اعزام مدافعان حریم اسلام ناب، یا حرم اهل بیت عصمت و طهارت(سلام ­الله ­علیهم­ اجمعین) مبدل می‌شود، حتی در زمان تعطیلی ظاهری، امکان اقامه نمازجماعت داشته باشد یا با هوشیاری مؤمنانه، محرومیت موقت نمازگزاران از این فیض رقم بخورد، باز هم در عرصه‌های اخلاق و معنویت جامعه، معیشت اقشار آسیب ­پذیر، بهداشت و سلامت عمومی، خدمات اجتماعی و بصیرت­‌افزایی سیاسی، چشم‌ه­ای فیاض و بی‌بدیل است.

سروران بزرگوار و ارجمند! دهه امامت و ولایت، دهه­ اول ماه محرم و دهه­ آخر ماه صفر، سه قله مناسبتی و بستر مناسبی برای جریان یافتن اقدامات و اجرای طرح‌هایی هستند که به واسطه ابتکارها و تجربه­‌های موفق احصاء شده در میدان، با لحاظ دستورالعمل­‌های بهداشتی و صیانتی در برابر بیماری کووید۱۹، در عرصه معنویت، معیشت و سلامت عمومی تدوین شده و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی، در قالب بسته برنامه‌های پیشنهادی تقدیم حضورتان خواهد شد.

اما در این مجال، لازم به ذکر است؛ بغض فروخورده مردم انقلابی و جوانان پرشور و شعوری که فرصت راهپیمایی روز قدس امسال را برای ابراز خشم و انزجار نسبت به دولت تروریست آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی از دست دادند، در موقف «روز جهانی مسجد» که با روز اول ماه محرم مقارن شده است، می‌­تواند جنبشی بین­‌المللی و موج رسانه‌­ای را رقم بزند که صدای آن در اقصی نقاط جهان طنین ­انداز شود و پیشتازی مساجد را در یادآوری نقاط مشترک فکری و ایدئولوژیک مسلمانان و امت واحده متجلی نماید.

حال که از منظر ولی امرمان، این روز انقلابی باید به­ کانون مقابله امت اسلام با رژیم صهیونیستی مبدل شود و احساسات پاک و برانگیخته آزادگان از آتش زدن مسجدالاقصی، از پشتوانه تصمیم جمعی کشورهای مسلمان در سازمان کنفرانس اسلامی برخوردار است و به نوعی روز قدس ثانی تلقی می‌­گردد، و با عنایت به گستاخی سگ زنجیری آمریکا که به واسطه سازش برخی دولت‌­های خائن کشورهای مسلمان و شکل‌­گیری سراب معامله قرن، غیرت جوانمردان را نشانه گرفته است و در شرایطی که امکان برگزاری گردهمایی سالانه ائمه محترم جماعات و سایر برنامه‌‌های میدانی مرسوم، به دلیل ملاحظات بهداشتی فراهم نیست، علاوه بر ورود تبیینی، تحلیلی، شورآفرین و بصیرت ‌افزای شما مشاعل هدایت در خصوص فلسفه نامگذاری این روز و روشنگری ابعاد توطئه صهیونیست­‌های پلید و برنامه‌­های پیشنهادی که در همین رابطه متعاقباً تقدیم خواهد شد، ۲۲۸ مسجد استان تهران به نشانه ماه‌های باقیمانده از حداکثر عمر نکبت­ بار و ۳۰۰ ماهه صهیونیست‌ها که در سال ۱۳۸۴ از سوی ولی امر مسلمین جهان پیش ­بینی شد، پرچم نمادین حمایت از آزادی مسجدالأقصی و نفی معامله شیطانی قرن را در روز ۳۱ مرداد بر فراز گنبد و گلدسته خود به اهتزاز در خواهند آورد و فریاد مستضعفان عالم و انتظار آزادگان را برای انتقام و نابودی استکبار جهانی در روز موعود، طنین­ انداز خواهند نمود. انتقام محتومی که عمقی تا پانزده قرن قبل و گستره­ای از واقعه عاشورا تا شهادت بزرگ سردار سلیمانی خواهد داشت و قبله اول مسلمانان را به آغوش امت واحده بازخواهد گرداند. اطلاعات تکمیلی در این رابطه، از سوی معاونت فرهنگی – اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام خواهد شد.

توفیق روزافزون شما سروران فاضل و فرهیخته را در بهره ­مندی از برکات ایام و لیالی پیش­رو و خدمت خالصانه به بیوت الرحمن و عبادالله، از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌نمایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین