عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
مسئول هیأت نورالرضا(ع) تهران گفت: هیأت‌ها می‌توانند مجالس خود را در مساجد بزرگ و ورزشگاه‌های برگزار کنند و یا مراسم خود را در فضای سرپوشیده با جمعیت کم برپا کنند تا سوگواران در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جمع‌شوند.

عقیق:محمود مدینه‌نگاه، مسئول هیأت نورالرضا (ع) تهران در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت فعالیت‌ها و برنامه‌های هیأت‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا گفت: هیأت‌ها در ابتدای شیوع کرونا وظیفه خدمت‌رسانی داشتند و وارد عمل شدند و وظایف خود را به خوبی هم ایفا کردند. آن‌ها این کار را تا شب‌های قدر ادامه دادند و از این شب‌ها وارد فاز دوم شدند و با حفظ پروتکل‌ها جلسات برگزار شد که بسیار هم موفقیت‌آمیز بود و بهانه به دست دیگران نداد.

مجالس محرم به مساجد بزرگ و ورزشگاه‌ها منتقل شود

وی گفت: در ماه محرم، فاز اصلی هیأت‌هاست و حتما جلسات باید برگزار شود. اولویت هیأت ‌ما در محرم، برگزاری جلسه در فضای باز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. هیأت‌ها می‌توانند مجالس خود را در مساجد بزرگ و ورزشگاه‌های در نظر بگیرند و یا در فضای سرپوشیده با جمعیت کم برگزار کنند.

هیأت‌ها دسته عزاداری به خیابان‌ها بیاورند

مدینه‌نگاه با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در تمام ساعات برگزاری جلسه باید اجباری شود، گفت: هیأت‌ها می‌توانند در قالب دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها حضور پیدا کنند. البته باید برنامه داشته باشند تا در کوچه‌ها و معابر تنگ حاضر نشوند و حتماً فضای باز و بزرگ وجود داشته باشد و خادمان توجیه شوند.

سینه‌زنی سنتی مردمان جنوب الگوی جلسات محرم شود

مسئول هیأت نورالرضا ادامه داد: در زمان سینه‌زنی باید خادمان توجیه شوند که در این بازه زمانی با مداح هماهنگ باشند و فاصله اجتماعی در این فضا رعایت شود. پیشنهاد هیأت‌ ما برای این امر، الگوگیری از سینه‌زنی سنتی مردمان جنوب است که مداح در وسط قرار می‌گیرد و افراد دور او حلقه می‌زنند که به این صورت می‌توان فاصله‌گذاری را هم رعایت کرد و یا در کوچه‌های مرسوم سینه‌زنی، مردم با فاصله قرار گیرند.

برپایی سفره اطعام در مجالس محرم ممنوع!

وی افزود: برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی حتما باید زمان را محدود کرد و ظروف را نیز با مدیریت استفاده کنند. نذری هیأت نیز باید بیرون حسینیه توزیع شود و از برپایی سفره اطعام در مجالس پرهیز شود. البته حتی‌الامکان توزیع نشود بهتر است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین