عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۲۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
امام جواد (ع) تنها ۷ سال داشت که پس از شهادت امام رضا (ع) امام شیعیان شد، از نکاتی که در این زمینه همواره مورد سؤال است سن کم امام جواد برای امامت است که در این راستا حجت‌الاسلام محسن قرائتی پاسخ جالبی می‌دهد.

عقیق:29 ذی‌القعده برابر است با سالروز شهادت امام جواد (ع). امام جواد (ع) سال ۱۹۵ قمری چشم به جهان گشود. پدرش امام رضا (ع) پیشوای هشتم شیعیان است.

امام جواد (ع) تنها ۷ سال داشت که پس از شهادت امام رضا (ع) امام شیعیان شد و پس از ۱۷ سال امامت در ۲۵ سالگی به شهادت رسید.

یکی از نکاتی که در این زمینه همواره مورد سؤال است سن کم امام جواد برای امامت است. با اینکه امام رضا(ع) در موارد متعددی به امامت جوادالائمه تصریح کرده بود، برخی از شیعیان برای اطمینان بیشتر، وی را با پرسش‌هایی می‌آزمودند که پاسخ‌های امام جواد (ع) سبب ترفیع جایگاهش و نیز پذیرش امامت او نزد شیعیان می‌شد.

در این راستا حجت‌الاسلام محسن قرائتی پاسخ جالبی درباره سن کم امام جواد (ع) برای امامت می‌دهد که در ادامه تقدیم می‌شود.

بعضی از امامان ما در کودکی امام شدند. یکی از آن‌ها امام جواد (علیه‌السلام) بود، یکی هم امام زمان (علیه‌السلام) است و سؤال این است که آیا بچه می‌تواند امام بشود، یا نه؟

این فلش کامپیوتر جواب امامت امام زمان (علیه‌السلام) است. فلش یک سانت در یک سانت است. حالا بچه‌ سه ساله وجود کاملی است. این فلش یک سانت در یک سانت است. دوم اینکه فلز است. عقل و شعور هم که ندارد. همین فلش وصل به یک کامپیوتر که شود، در فاصله‌ چند لحظه صدهزار صفحه‌ کاغذ از آن فلز به این فلز منتقل می‌شود.

این را چه کسی ساخته است؟ انسان! یعنی بشر چیزی ساخت که در چند لحظه صدهزار صفحه از آن فلز به این فلز، از آن جماد، به این جماد منتقل می‌شود. وقتی انسان می‌تواند یک چنین کاری بکند، خدای انسان نمی‌تواند علم امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) را به یک بچه‌ سه ساله منتقل کند؟ انسان علم را از فلز به فلز منتقل می‌کند. خدا نمی‌تواند علم را از انسان به انسان منتقل کند؟ این را من برای امام زمان (علیه‌السلام) گفته‌ام. برای امام جواد(علیه‌السلام) هم همین‌طور است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین