عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
امام جمعه قطیف عربستان:
شیخ حسن الصفار با تأکید بر اهمیت و تأثیر شعائر حسینی در حفظ دین مردم، خواستار برگزاری عزاداری حسینی امسال با رعایت اصول بهداشتی شد.

عقیق:حجت الاسلام شیخ حسن الصفار امام جمعه قطیف و روحانی شیعه عربستان گفت: برپایی مجالس عزاداری حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) در دهه ماه محرم، تنها یک عادت اجتماعی یا باور عامیانه نیست، بلکه یک آئین و مراسم دینی در مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است که ائمه معصومین (علیهم السلام) به جاوادنه کردن این مناسبت و احیای عزای شهادت امام حسین(علیه السلام) تشویق کردند.

وی اشاره کرد: مجالس عزاداری، یک موسم فرهنگی و اجتماعی است که وفاداری به دین را در جان مردم جامعه عمق می بخشد و تقویت می کند و یادآور ارزش های والا شده و آنان را به اقتدا به مکارم اخلاق و سیره زیبای نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) و اهل بیت (علیهم السلام) تشویق می کند. همچنین این مجالس موجب همبستگی و ارتباط اجتماعی می شود، از این رو باید برای احیای این مناسبت و برپایی شعائر حسینی تلاش زیادی شود.

امام جمعه قطیف ادامه داد: انتظار داریم که در سایه شیوع ویروس کرونا، مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ماه محرم امسال با رعایت دستور العمل ها و نکات احتیاطی بهداشتی برگزار شود و تعداد زیادی از مجالس به صورت الکترونیکی پخش شود تا مردم بتوانند در خانه های خود آن را پیگیری کنند.

شیخ حسن الصفار در خصوص انجام برنامه ریزی برای مراسم و مقدمه چینی برای سخنرانی و مداحی به صورت مستقیم یا از دور، گفت: در حال حاضر با برخی از پزشکان و کارشناسان مبارزه با ویروس کرونا تماس دارم تا پیشنهاد ها و توصیه هایی را در خصوص برپایی شعائر حسینی و جلوگیری از خطر و آسیب ناشی از ویروس کرونا، ارائه دهند.

روحانی شیعه عربستان تصریح کرد: تنها با پزشکان در تماس نیستم، بلکه با خطبا و سخنرانان گفتگو دارم تا موضوعات مناسبی برای شرایط کنونی آماده کنیم تا موجب افزایش روحیه و معنویات مردم شود و آنان را از اضطراب های روانی مثل نگرانی و افسردگی حفظ کند.

شیخ الصفار افزود: از موضوعات دیگر بازتاب دوره قرنطینه خانگی بر اخلاق و تعامل در داخل خانواده ها و خانه ها، تشویق به عدم کوتاهی در رعایت دستور العمل های بهداشتی و رسیدگی به امور ضروری زندگی و دعوت مردم به همبستگی و همکاری در مقابله با آثار شیوع ویروس کرونا است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین