عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر لغو مراسم اربعین امسال گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه ابلاغیه و برنامه‌ای برای تعطیلی اربعین ۹۹ نداشته‌ایم و هم‌چنان جلسات مختلف برای بررسی سناریوهای مختلف در حال برگزاری است.

عقیق:روز گذشته برخی از رسانه‌ها از لغو حماسه اربعین و منتفی شدن اعزام زائران به پیاده‌روی اربعین حسینی خبر دادند و این امر موجب نگرانی بسیاری از عاشقان حسینی شد.

در همین رابطه، احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه چنین اخباری صحت ندارد، گفت: ستاد مرکزی اربعین تصمیم‌گیرنده نهایی برای برپایی یا عدم برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین است و تاکنون هیچ تصمیمی درباره لغو مراسم اربعین اتخاذ نشده است.

وی با بیان اینکه ما پس از تصمیم عراق برای پیاده‌روی اربعین تصمیم‌گیری می‌کنیم، افزود: تا این لحظه هیچ‌گونه ابلاغیه و برنامه‌ای برای تعطیلی اربعین ۹۹ نداشتیم و همچنان جلسات مختلف برای بررسی زوایای مختلف برپایی اربعین و حتی سناریوهای مختلف در حال برگزاری است.

دبیر ستاد مرزی اربعین به مردم توصیه کرد که اخبار اربعین را فقط از ستاد مرکزی اربعین دنبال کنند و افزود: سلامت زائران برای ما اولویت است و امیدواریم با مهار کرونا شاهد برپایی اربعین حسینی باشیم.

به گزارش فارس، با شیوع کرونا در جهان بسیاری از مناسک مذهبی و عبادی محدود و حتی تعطیل شد، تا جایی که با تصمیم عربستان مناسک حج تمتع برای سایر کشورها لغو و فقط برای ساکنان عربستان برگزار می‌شود. همچنین با توجه به قرنطینه شهرهای کربلا و نجف به دلیل شیوع کرونا، هنوز استاندار این شهرها اجازه پذیرش زائر را نداده‌اند و مرزهای ایران و عراق برای تردد زائران بسته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین