عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
پناهیان با بیان اینکه قبل از آن که افراد حجاب را موضوعی اعتقادی و سلیقه‌ای بدانند باید نشان دهیم که موضوعی عقلانی است گفت: از جانب تمام فیلم سازان از مردم عذرخواهی می‌کنم که در خصوص زیبایی حجاب باید فیلم می‌ساختند و نساختند.

عقیق:اجتماع مجازی دختران انقلاب با عنوان دختران حاج قاسم عصر دیروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه با سخنرانی حجج اسلام پناهیان و بی‌آزار تهرانی و مدیحه‌سرایی امیر عباسی و با حضور خانواده‌های شهیدان محسن حججی، ابراهیم هادی، صیادشیرازی، رسول خلیلی، مجید قربانخانی، اصغر وصالی، محمدحسین حدادیان، احمدی‌روشن، مرتضی کریمی و سیدجعفر حسینی در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در سخنرانی خود که به صورت ارتباط مجازی با همایش انجام شد، اظهارداشت: لباس در صدر فضایل اهل تقواست که امیرالمومنین در خطبه همام می‌فرماید لباس اهل تقوا جلب توجه نمی‌کند و به گونه‌ای است که انگشت‌نما نشوند. این لباس برای بانوان به عنوان حجاب تعبیر می‌شود.

حجاب امری بشری است

وی با اشاره به اینکه حجاب قبل از اینکه دینی باشد، بشری است، گفت: حجاب در تمام جوامع بشری وجود داشته است و در ایران باستان نیز از انواع و اقسام حجاب، سخن به میان آمده است.

پناهیان با اشاره به اینکه حجاب از ضروریات حیات اجتماعی و زندگی جمعی است، تصریح کرد: هر نیاز انسانی که ضروری باشد، در اسلام حکم گرفته است تا منافع انسان‌ها تامین شود. از دختران انقلاب می‌خواهم دفاع عقلانی از حجاب را برعهده بگیرند.

دلایل عقلانی حجاب تبیین شود

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: قبل از آن که افراد حجاب را موضوعی اعتقادی و سلیقه‌ای بدانند باید نشان دهیم که موضوعی عقلانی است. می‌توان حجاب را به ضرورت ماسک زدن امروز تشبیه کرد که همه به استفاده از آن توصیه می‌کنند. حجاب همین گونه است که فاصله‌گذاری اجتماعی برای زنان جهت برخوداری از آرامش روحی ایجاد می‌کند. بانوان در پی بی‌حجابی آسیب می‌بینند لذا باید برای این قشر تبیین کنیم تا دیگر برروی دیوارها نوشته نشود که حجاب اسلامی را رعایت کنید زیرا مگر ماسک زدن امروز موضوعی اسلامی است؟ به همان صورت حجاب نیز موضوعی انسانی و رفتاری مودبانه است که شکوه ادب را در جامعه نشان می‌دهد.

وی افزود: امروز نیاز داریم به بعد عقلانی حجاب بپردازیم و فواید آن را مطرح کنیم و نشان دهیم حجاب برای آرامش روانی جامعه نیاز است. ما باید به دفاع عقلانی از حجاب بپردازیم البته افتخار می‌کنیم که اسلام حجاب را تایید و تاکید کرده است و در کشور ما نیز قانون است و حتی افتحار می‌کنیم که دشمن به آن هجمه می‌کند اما در نبرد با دشمن در جبهه فرهنگی باید این گونه عمل کنیم.

هدف دشمن از هجمه به حجاب زنان

پناهیان اضافه کرد: دشمن امروز بر بحث حجاب و هرزگی تمرکز کرده است و بنا دارد به بهانه آزادی، حجاب را کنار بگذاریم تا بتواند در اعتقادات ما رخنه کند و موجب تغییر نگاه جوانان ما شود. او به دنبال آن است با تغییر نگاه جوانان، مانع تربیت افرادی چون شهید حججی شود تا در رکاب فرماندهانی همچون شهید سلیمانی باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرز ما تنها مرز زمینی نیست که باید حفظ شود بلکه مرز اقتصادی هم داریم که اگر مسئولین شایسته داشتیم اجازه نمی‌دادند این گرانی‌ها اتفاق بیفتد و مردم آسیب ببینند، همچنین مرز فرهنگی هم داریم که باید در برابر تهاجم دشمن در آن عرصه هم ایستاد.

انتقاد پناهیان از کم‌کاری فیلم‌سازان در خصوص حجاب

وی افزود: من از جانب تمام فیلم سازان از مردم عذرخواهی می‌کنم که در خصوص زیبایی حجاب باید فیلم می‌ساختند و نساختند البته شاید این زیبایی به قدری رفیع است که هر فیلم‌ساز و فیلم‌نامه‌نویسی نتواند از آن بگوید. در کشور ما برای حجاب کم‌کاری شده است.

پناهیان ادامه داد: آفرین بر زنان این سرزمین که علی‌رغم تمام هجمه‌ها به حجاب و بی‌عرضگی نهادهای فرهنگی برای تبیین زیبایی حجاب، هنوز حجاب خود را حفظ کرده‌اند.

سوتفاهم را برای افراد بدحجاب برطرف کنید

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر دیدید افرادی حجاب لازم را ندارند با سوظن به آن‌ها نگاه نکنید که بی‌ایمان است بلکه شاید آگاهی لازم به آن‌ها داده نشده و کار ما نقص داشته است که مفهوم والای حجاب به آن‌ها نرسیده است. نیاز به رفع سوتفاهم داریم که در این صورت اکثریت این افراد از بهترین محجبه‌ها خواهند شد.

براساس این گزارش، در بخش پایانی این مراسم از خانواده شهدای حاضر در جلسه، تقدیر و تجلیل شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین