عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
سفیر ایران در بغداد:
ایرج مسجدی به تشریح چهار مولفه مهم برای کمک به اجرای مصوبه پارلمان عراق در اخراج نظامیان آمریکایی پرداخت و درباره آخرین وضعیت برگزاری راهپیمایی اربعین در سال جاری توضیحاتی را ارائه داد.

عقیق:«ایرج مسجدی» سفیر کشومان در عراق امروز در جلسه کمیته بین‌الملل ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌ مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس برای نظام، مردم، رزمندگان و خانواده شهدا جایگاه ارزشمندی دارد و نقطه عطفی در تاریخ کشورمان است.

وی افزود: در بحث فعالیت‌های فرهنگی در کشور‌های دیگر حتما باید فرهنگ‌ها و ملاحظات کشور‌های دیگر مدنظر قرار گیرد؛ توجه به حساسیت‌های فکری، فرهنگی، تاریخی و ... موضوعات مهم و قابل توجهی است.

سفیر کشورمان در عراق تاکید کرد: باید عمق‌بخشی به فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس را با یک رویکرد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اجرا کنیم.

مسجدی درباره برگزاری راهپیمایی اربعین در سال جاری گفت: عراقی‌ها هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌اند و جوابی نداده‌اند؛ اگر بنا بر این شد که مراسم عظیم اربعین حسینی برگزار شود، ما استقبال می‌کنیم و اگر بنا شد که برگزار نشود، به تصمیم عراقی‌ها احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه دولت عراق ملزم به اجرای مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی است، تصریح کرد: عراق بهترین مقدمه برای خروج آمریکایی‌ها از منطقه است؛ آمریکایی‌ها اگر از عراق خارج نشوند، خروج‌شان از دیگر کشور‌های منطقه محال است.

سفیر کشومان در عراق خاطرنشان کرد: چهار مولفه باید کمک‌کننده مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی باشد؛ محور مردمی و رسانه‌ای، جریان علمایی و روحانیت، جریان سیاسی و جریان مقاومت، چهار محوری هستند که می‌توانند به اخراج نظامیان آمریکایی از عراق کمک کنند.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین