عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۳۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد
حجت‌الاسلام احمدی با بیان‌اینکه برنامه‌های متنوعی را برای موسم اربعین در صورت عدم برگزاری راهپیمایی عظیم آن تدارک دیده‌ایم، گفت: راه‌اندازی موکب‌های مجازی با محور بازنمایی راهپیمایی بزرگ اربعین ازجمله این اقدامات است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین «حمید احمدی» در گفتگویی درباره اجرای برنامه های فرهنگی اربعین در شرایط کرونایی، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جهان و شیوع جهانی کرونا و ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در همه اماکن به ویژه اماکن مذهبی، حفظ جان و سلامت مردم در اهمیت قرار دارد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: قطعاً شرایط ناشی از کرونا بر برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی هم تاثیر دارد اما نباید به اصل و هدف برنامه ها لطمه بزند، لذا به تناسب فرصت هایی که در جامعه فراهم شده باید با مدل ها و الگوهای جدید خود را تطبیق دهیم. متاسفانه نهادهای دینی از این نظر عقب ماندگی دارند در حالی که این فرصت مغتنم است که در شرایطی که دسترسی مردم به اطلاعات آسان است، از فضای مجازی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: از قبل استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در موضوع اربعین اهمیت داشته و امسال و در پی شرایط کرونایی این رویکرد تقویت می شود، از سال گذشته شورایی مستقل با طرف عراقی با عنوان شورای فضای مجازی را راه اندازی کردیم و با جدیت بیشتری کارش را ادامه می دهیم.

حجت الاسلام احمدی در ادامه بیان کرد: بنابر رایزنی های صورت گرفته، برنامه ای جامع داریم تا اگر راهپیمایی اربعین برگزار شود، بر اساس همان رویه های سابق با مدیریت عراق آنها را اجرایی کنیم، اما اگر به هر دلیل راهپیمایی اربعین برگزار نشد برنامه های متنوعی را برای حفظ نشاط معنوی مردم طراحی کرده ایم تا در موسم اربعین ایران و دیگر کشورها را متاثر از فضای ایام کند.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین درباره برنامه های جایگزین موسم اربعین در صورت عدم برگزاری راهپیمایی آن به دلیل شیوع کرونا، گفت: بخشی از برنامه ها در داخل کشور و در هم افزایی و همکاری نهادهایی مثل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجرا و بخشی هم در فضای مجازی و رسانه های دیداری و  شنیداری دنبال می شود.

حجت الاسلام احمدی از راه اندازی موکب های مجازی در موسم اربعین خبر داد و افزود: بازنمایی راهپیمایی بزرگ اربعین از این طریق با طراحی نرم افزار در دست انجام است، به زودی نهایی و رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی، هنری و نمایشی هم برای ایام اربعین طراحی می شود، خاطرنشان کرد: این موکب های مجازی بسته های فرهنگی تحت‌وب به زبان های مختلف با محتوای نشریات الکترونیک، بسته های ویدئویی حاوی سرود، موسیقی، سخنرانی، موشن گرافی، عکس نوشته و اینفوگرافیک است. علاوه بر این، برگزاری مسابقات و نمایشگاه های عکس مجازی هم برای ایام اربعین پیش بینی شده است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین