عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
ماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در اثر کم‌توجهی‌ها و کم‌کاری در حوزه اقتصاد داخلی امروز کنترل و نظارت بر بازار سخت شده و گرانی‌های افسار گسیخته مردم را در تنگنا قرار داده است.

عقیق:به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت سایپا آذربایجان از صنعتگران به عنوان مجاهد در راه خدا یاد کرد و اظهار داشت: در مسیر تعالی اقتصاد کشور هرکسی که بتواند تولید ملی را رونق دهد مانند مجاهدی است که در راه خدا گام برمی‌دارد.

امام جمعه تبریز تلاش و همت مضاعف برای چرخش چرخ‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: جهش تولیدی که در طول یک سال گذشته در سایپا آذربایجان به همت کارگران سخت کوشش به دست آمده و انتخاب این مجموعه به عنوان واحد نمونه صنعتی استان؛ نشان از به ثمر نشستن اراده‌های بزرگی است که تعالی اقتصاد کشور را اولویت خود می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه افزایش تولید در این مجموعه امید آفرین است اظهارداشت: تنها راه نجات اقتصاد کشور جهش تولید است؛ راهبردی که بیش از 10 سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوین مختلف مورد تاکید قرار داده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه هنوز هیچ‌کس به اندازه مقام رهبری به مقاوم‌سازی اقتصاد ملی حساس نشده است گفت: در اثر کم‌توجهی‌ها و کم‌کاری در حوزه اقتصاد داخلی امروز کنترل و نظارت بر بازار سخت شده و گرانی‌های افسار گسیخته مردم را در تنگنا قرار داده است.

وی رونق و جهش تولید در همه مجموعه‌های صنعتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با تکیه بر توان و دانش دانشمندان جوان، ارتباط دانشگاه‌ها با واحدهای تولیدی را تقویت کنیم؛ تا درسایه پژوهش‌های کاربردی جوانان تحصیل کرده زمینه تولید قطعاتی با فناوری پیشرفته فراهم و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود جانشین پروری را یکی از اصول مدیریتی دانست و گفت: مدیران موفق، نسل جوان را برای تصدی مسئولیت‌های بزرگ آماده کنند.

افزایش 25 درصدی تولیدات شرکت سایپا آذربایجان

روح الله زینالی مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان با ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه رشد 12 درصدی تولید در سال 98 نسبت به مدت مشابه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در 3 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه تولید این مجموعه 25 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 نوع قطعه در این مجموعه تولید می‌شود ادامه داد: با رشد 100 درصدی در تنوع محصولات این تعداد محصول به 44 نوع محصول خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا آذربایجان با اشاره به برنامه‌های صادراتی این شرکت گفت: این شرکت برای اولین بار در اسفند ماه سال 98 محموله صادراتی به ارزش 1 میلیارد تومان به عراق صادر کرده است.

زینالی ادامه داد: با افتتاح خط تولید موتور صادراتی پراید؛ ماهانه 500 دستگاه موتور به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین