عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
امام جمعه تبریز:
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: هیئت مذهبی انقلابی، نه سیاست زده است نه سکولار، نه بی تفاوت به سیاست و مسائل روز است نه آلوده به اغراض سیاسی، بلکه تبیین کننده سیاست حسینی است که همان سیاست مدنظر قرآن است.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از هیئت های حسینی تبریز، گفت:هیئت های مذهبی ریشه در نهضت عاشورا دارند و ریشه های نهضت انقلاب اسلامی در عصر حاضر هستند.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی فرصتی برای پرورش انسان و انسان‌سازی هستند. نقش بی بدیل هیئت ها در بزرگداشت شعائر اسلامی به خصوص محرم و صفر بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: هیئت ها کارکردی فراتر از یک تجمع دینی ساده دارند؛ آموزش، امداد و تبلیغ در حوزه دین و علاوه بر همه این کارکردها، کارکرد حقیقی هیئت‌های مذهبی تقویت فکری و ذهنی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: شرایط قرمز کرونایی و موج پنجم شیوع ویروس کرونا باعث شد بیشتر مراسم دینی در مساجد، هیئت ها و حسینیه‌ها در محرم امسال به صورت معمول سالیان قبل برگزار نشود، اما در عوض نقش اجتماعی این مراکز در عرصه مقابله با تبعات و پیامدهای کرونا بیشتر به چشم آمده است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت های هیئت که از زمان شیوع کرونا بیشتر جلوه‌گر شده، حضور موثر در رزمایش مواسات و کمکهای مومنانه و فعالیتهای نیکوکاری و کمک به نیازمندان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: غنای محتوای سخنرانی و مداحی جهت معرفت افزایی از ویژگی های هیئت مطلوب جوان امروزی است

وی ادامه داد: اشکی که بر اساس خرافات و داستان سرایی های بدون سند و بی محتوا جاری شود به عمق قلب نفوذ نمی کند و در نهایت به معرفتی نسبت به امام حسین(ع) و آرمان هایش نیز منجر نمی شود

امام جمعه تبریز افزود: شور در مقابل شعور یا شعور در مقابل شور قرار ندارند بلکه در پیوند با هم، عاطفه و منطق عزاداران را تقویت می کنند

وی ادامه داد: هیئت مذهبی انقلابی، نه سیاست زده است نه سکولار، نه بی تفاوت به سیاست و مسایل روز است نه آلوده به اغراض سیاسی، بلکه تبیین کننده سیاست حسینی است که همان سیاست مدنظر قرآن است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین