عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
متن زیر ماجرای جالب خادمی حاج ق‌اسم برای حرم امام رضا از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی است که در ویژه نامه مکتب حاج ق‌اسم منتشر شده است.‌

ماجرای جالب خادمی حاج قاسم برای حرم امام رضا(ع)عقیق: متن زیر ماجرای جالب خادمی حاج قاسم برای حرم امام رضا از زبان حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی است که در ویژه نامه مکتب حاج ق‌اسم منتشر شده است.‌

"گاهی حاج ق‌اسم، آقای نصرالله و افراد دیگر به مشهد می‌آمدند، منتهی آمدنشان چندان آشکار نبود، من و چند نفر دیگر می‌دانستیم که ایشان آمده‌اند. گاهی آشکار می‌آمد که به خاطر ارادت مردم نمی‌توانست در حرم زیارت کند. در برخی مواقع هم از قسمت مخصوص مشرف می‎شد که بتواند راحت‌تر زیارت کند. البته دوست داشت علنی و بین مردم به زیارت برود. به ما هم می‌گفت من می‌روم پایین زیارت کنم. وقتی می‌رفت مردم دورش جمع می‌شدند و می‌گفت نتوانستم درست زیارت کنم. باید دوباره به اینجا بیایم و زیارت کنم.

یک بار که ایشان به بارگاه حضرت رضا مشرف شد همزمان با غبارروبی بود. چون همیشه در منطقه بود جوری برنامه را تنظیم کردیم که ایشان بتواند در غبارروبی شرکت کند. غبارروبی مراسم بسیار با معنویتی است. همه دلشان می‌خواهد در آن شرکت کنند. قبل از تولیت بنده و در طول سال‎های بعد از انقلاب اسلامی همیشه این‌طور بوده که فقط علما می‌توانستند داخل ضریح مطهر حضور پیدا کنند.

روزی که ایشان آمده بود بعد از اینکه مراسم غبارروبی تمام شد، حال ارتباط با حضرت رضا پیدا کرد و اشک می‌ریخت. غبارروبی که تمام شد به ذهنم آمد ما و آقایانی که از علما هستند و افراد دیگر همگی خادمان امام رضا هستیم. ما به زائرین حضرت و دستگاه و بارگاه علی بن موسی‌الرضا خدمت می‌کنیم، اما آقایی که اینجا ایستاده است و برای امام رضا اشک می‌ریزد به حرم اهل‌بیت خدمت کرده است، نه فقط در مشهد بلکه در منطقه. ایشان به حرم حضرت زینب و اعتاب مقدسه خدمت کرده است. ایشان خادم واقعی حضرت رضااست.

در آن زمان به ذهنم رسید برای اولین بار این رسم را که همیشه علما داخل ضریح می‌آیند با حجت و فلسفه نقض کنم. به دوستان گفتم به حاج ق‌اسم بگویید داخل ضریح مطهر بیاید، حال معنوی عجیبی داشت. از جاهایی که ایشان از حضرت رضا طلب و آرزوی شهادت کرد همان جا بود، چون خیلی از یاران و نیروهای تحت امرش رفته بودند. ما فضاهایی را که او با آنها مواجه بود ندیده بودیم. شاید بهترین حاجتی که می‌خواست از حضرت رضا بگیرد همین بود. به ما و سایر دوستان هم همین را می‌گفت.

خداوند متعال روح ایشان را شاد کند. آنجا احساس کردم باید به ایشان خادمی رسمی هم بدهم. در مراسمی رسمی حکم خادمی حاج قاسم را به ایشان دادیم. ایشان هم با خون سرخش نشان داد خادم واقعی حضرت رضا است.‌"

تعداد بازدید : 129

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
sam
|
United Kingdom
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
0
سلام
عالی و مفید، اما اینکه میگویند فقط علما وارد ضریح میشوند به نظر حقیر باید باز بینی شود و اجازه بدهند مردم عادی هم ان شالله وارد و تمیز کنند میدانم می فرماید میلیون ها مردم عادی ارزوی دارنند بروند داخل ضریح نمیشود ولی عرض میکنن میشود با برنامه ، انشاالله این نشود شهود و این جورچیزها که یک تعدادی همیشه وارد شوند و یک عده در ارزو بمانده. ان شالله
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین