عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹
همزمان با ایام دهه کرامت و در شب میلاد امام رضا (ع) حرم نورانی آن حضرت گل‌آرایی، چراغانی و آذین‌بندی شده است.

عقیق:همزمان با ایام دهه کرامت و در شب میلاد امام رضا (ع) حرم نورانی آن حضرت گل‌آرایی، چراغانی و آذین‌بندی شده است.

روشنایی حرم امام رضا (ع) موقوفه‌ای با قدمت بیش از نیم قرن دارد که از سوی مرحوم اسماعیل آهنگر برای روشنایی حرم وقف شده و امروز هم عواید این موقوفه برای این کار هزینه می‌شود، البته با تکنولوژی روز.

امسال هم این اتفاق مبارک با ۱۰ هزار متر ریسه و ۸۰ هزار لامپ رخ داد و حرم امام رئوف به زیبایی چراغانی شد.

برای این کار گروهی متشکل از ۲۵ نفر استاد کار به صورت داوطلب از تهران به مشهد می‌آیند و این کار را انجام می‌دهند. همچنین امسال باتوجه به شیوع کرونا تلاش شدده تا این کار با طراحی‌های بهتری انجام شود تا زیبایی صحن‌ها بیش از پیش مشهود شود.

به گزارش فارس گل‌آرایی حرم از دیگر اتفاقات این روز‌ها است که این کار همه ساله توسط تولیدکنندگان گل و گیاه سراسر کشور و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

این عزیزان از شهرهای مختلف از جمله تهران، کرج، رامسر، محلات و ... همزمان با آغاز دهه کامت و چند روز زود‌تر کار گل‌آرایی را آغاز و از روز میلاد حضرت معصومه (س) تاکنون بیش از ۱۰ هزار شاخه بریده و ۲۰ هزار گل بوته و درختچه در صحن و سراهای حرم مطهر شامل آب‌نما، نقاره‌خانه، ارتفاعات، پارکینگ‌ها و... نصب شده است. همچنین با همکاری شهرداری مشهد دوربرگردان‌ها و محیط پیرامونی حرم نیز گل‌آرایی شد.

این عزیزان با برنامه‌ریزی دقیقی همه‌ساله از سراسر کشور محصولات خود را برای تزئین حرم رضوی به مشهد می‌آورند و با گل‌آرایی صحن‌ها و رواق‌های متبرک آستان امام رئوف حال و هوای خاصی به این روز‌ها می‌بخشند.

نگه‌داری و تعویض‌ گلها از جمله اقداماتی است که طی ۱۰ روز ایام دهه کرامت توسط گل‌فروشان داوطلب انجام می‌شود و با این اقدام باوجود گرمای هوا گل‌های نصب شده تازه و شاداب هستند.

نصب کتیبه‎های بزرگ تبریک میلاد امام بر ایوان‎های حرم مطهر رضوی دیگر اتفاقی است که در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه کرامت هر سال رخ می‌دهد و امسال هم ۸ کتیبه مزین به القاب امام رضا (ع) بر ایوان‎ صحن‌های آزادی، انقلاب، بست طوسی، طبرسی و نواب نصب شده است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین