عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
مسؤول گروه مردمی دختران انقلاب گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، اجتماع دختران انقلاب به صورت مجازی برگزار می‌شود و در آن حجج‌ اسلام پناهیان و بی‌آزار تهرانی و زینب سلیمانی دختر حاج‌قاسم سخنرانی و امیر عباسی مدیحه‌سرایی می‌کند.

عقیق:بهاره جنگروی مسئول گروه مردمی دختران انقلاب صبح چهارشنبه یازدهم تیرماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این گروه مردمی در هفته عفاف و حجاب که در محل خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهارداشت: مجموعه دختران انقلاب هرساله اجتماعی را به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار می‌کند که سال گذشته این اجتماع در ورزشگاه شیرودی با جمعیت ۴۰ هزار نفر برگزار شد. شرکت‌کنندگان در آن همگی با حجاب های چادر و حتی حجاب متفاوت بودند.

وی افزود: یک هفته پس از آن در اصفهان، اجتماعی به همین مناسبت برگزار شد که با استقبال بسیار بانوان اصفهانی روبرو شد به طوری که چندین ساعت قبل از مراسم، خیابان‌های اطراف محل برگزاری مسدود شد.

 

برپایی موکب‌های دختران انقلاب در ایام فاطمیه و محرم

جنگروی با بیان اینکه برپایی موکب‌های دختران انقلاب در ایام فاطمیه و محرم از دیگر برنامه‌های این گروه است تصریح کرد: افراد با حجاب‌های متفاوت در این موکب‌ها حضور پیدا می‌کردند و براساس وظیفه امر به معروف و نهی از منکر با آنان صحبت می‌شد و در نهایت هدایایی دریافت می‌کردند که بسیاری از آن‌ها بعد از چندین ماه ارتباط با مجموعه دختران انقلاب و برگزاری مباحث مختلف و ارائه خدمات مختلف فرهنگی، حجاب برتر چادر را انتخاب کردند.

کمک‌رسانی‌های دختران انقلاب به نیازمندان در ایام کرونا

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز مردم به کمک‌رسانی، دختران انقلاب در خط مقدم مبارزه با ویروس قرار گرفتند تصریح کرد: در زمانی که بسیاری از افراد به دلیل ترس از این بیماری در خانه خود بودند، دختران انقلاب ستاد‌های متعددی به یاد حاج قاسم سلیمانی راه اندازی کردند و با ارائه مشاوره به زنان برای ایجاد آرامش در کانون‌های خانواده، گام اولیه خود را برداشتند

وی ادامه داد: این گروه به زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، ۷ هزار ماسک اهدا کرد که نشان داد همان گروه و افرادی که داعیه‌دار حجاب مردم بودند، امروز نگران سلامت آنها هم هستند.

کرونا عیار بسیاری از مدعیان را برای مردم مشخص کرد

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب با اشاره به اینکه با شروع ماه مبارک رمضان و آغاز آزمایش همدلی با توصیه مقام معظم رهبری، این گروه برای کمک‌رسانی به خانواده‌های محروم، بسته‌های ارزاق تهیه و توزیع کرد افزود: کرونا عیار بسیاری را نشان داد و مشخص کرد، افرادی که داعیه‌دار رسیدگی و کمک به مردم بودن در این برهه جایشان خالی بود و تنها همان افرادی که برای امنیت و حجاب مردم دغدغه داشتند، به میدان آمدند و دستگیر آنها شدند.

جنگروی گفت: در دوران دفاع مقدس خانم‌ها در پشت جبهه‌ها تلاش می‌کردند اما دختران انقلاب در زمان مبارزه با کرونا در خط مقدم حضور پیدا کردند و نشان دادند اهل حرف نیستند.

 

اساس کار دختران انقلاب بی‌تفاوت نبودن است

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب با بیان اینکه مقام معظم رهبری روزی فرمودند برای جذب خانم‌ها با حجاب متفاوت، باید کار فرهنگی و امر به معروف صورت گیرد تصریح کرد: امروز مجموعه دختران انقلاب برای جذب این دختران بر این اساس وارد عمل شده است و مهمترین اصل برای ما آن است که بی‌تفاوت نباشیم. امر به معروف و نهی از منکر در آیات قرآن کریم و روایات جایگاه بسیار بالایی دارد که معنای آن بی‌تفاوت نبودن است و اساس کار دخترانه انقلاب نیز بر همین است که روزی در عرصه حجاب و روزی در عرصه سلامت و معیشت خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تجربه هفت ساله کار میدانی در حوزه بانوان معتقدیم، اکثر بانوان کشور خواستار عفاف و حجاب هستند گفت: ممکن است برخی دارای نواقصی در ظاهر خود باشند که باید برطرف شود و دختران انقلاب این مدال افتخار را به آنها نشان می‌دهند البته برخی نیز لشکر دشمن هستند که باید با آنها برخورد شود.

کم‌کاری وزارت ارشاد در حوزه عفاف و حجاب

جنگروی با اشاره به اینکه زمانی که در کشور از حجاب سخن گفته می‌شود، ذهن‌ها به سمت گشت ارشاد حرکت می‌کند گفت: دلیل این امر آن است که نهاد نیروی انتظامی دغدغه‌مند و سلبی براساس ماموریت خود در این حوزه وارد عمل شده است و خوب نیز عمل کرده است اما دیگر نهادهای مسئول مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه کاری نکردند که مردم از آنها یاد کنند. فیلم‌های سینمایی که ساخته می‌شود و وزارت ارشاد مورد تایید قرار می‌دهد با فرهنگ حجاب کشور متضاد است. از زمان وزارت مهاجرانی تا امروز این شبیخون فرهنگی در سینما صورت می‌گیرد.

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب اضافه کرد: برخی در خارج از کشور با طرح‌هایی مانند چهارشنبه‌های سفید، دختران خیابان انقلاب و آزادی‌های یواشکی و دست نشانده‌های آنها در داخل با حرف‌هایی مانند آسیب به گردن بر اثر چادر و یا ترویج همجنس‌بازی به دنبال حمله به فرهنگ حجاب هستند و این‌ها همگی ناشی از ناکارآمد بودن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

پیوستن یک معترض آمریکایی به پویش دختران انقلاب

وی گفت: هدف دشمن به انحطاط کشیدن خانواده است و برای تحقق آن به دنبال انحطاط زن خانه است. آنان به همین خاطر به دنبال ایجاد انقلاب جنسی در ایران هستند اما این محقق نخواهد شد زیرا دختران انقلاب امروز شهر به شهر در حال رشد و گسترش هستند و آینده بیشتر از آن‌ها خواهیم شنید به طوری که در آمریکا نیز فردی به پویش دختران انقلاب پیوسته است و در جریان تظاهرات های اخیر فیلمی از حضور خود با پلاکارت دختران انقلاب ارسال کرده است.

فیلمی از این فرد آمریکایی را اینجا ببینید:

 

جنگروی با اشاره به این‌که اجتماع دختران انقلاب امسال در هفته عفاف و حجاب با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد تصریح کرد: به همنی جهت پویشی با نام دختران حاج قاسم از ۱۲ تا ۱۹ تیرماه برگزار می‌شود و مردم می‌توانند بر اساس ۴۲ موضوع مطرح شده برای این پویش، فیلم‌های خود را صفحه مجازی دختران انقلاب به نشانی amerineserat5 و یا کانال‌ گروه در شبکه‌های اجتماعی به نشانی sedaye_dokhtarane_enghelab ارسال کند.

جزییات برگزاری اجتماع مجازی دختران انقلاب

مسئول گروه مردمی دختران انقلاب با اشاره به اینکه نام این پویش حاج قاسم نهاده شده است زیرا ایشان روزی به یک دختر فرمودند شادی روح شهدا در گرو حجاب شماست تصریح کرد: در این پویش بنا داریم صدای زنان و مطالبات آن‌ها را به گوش مسئولان برسانیم تا ببینند مطالبات آن‌ها فراتر از دوچرخه سواری و رفتن به ورزشگاه است و آن‌ها دغدغه‌هایی مانند حجاب، معیشت، جهیزیه و ازدواج دارند و این مطالبات برخواسته، حرف زنان این جامعه نیست.

جنگروی گفت: امسال اجتماع دختران انقلاب به صورت مجازی در روز ۱۹ تیرماه با سخنرانی حجج‌ اسلام پناهیان و  بی‌آزار تهرانی و مدیحه‌سرایی امیر عباسی و سخنرانی زینب سلیمانی دختر حاج قاسم سلیمانی و قرائت بیانیه مطالبه‌وار دختران انقلاب برگزار خواهد شد. در این مراسم خانواده‌های شهیدان محسن حججی، ابراهیم هادی، صیادشیرازی، رسول خلیلی، مجید قربانخانی، اصغر وصالی، محمدحسین حدادیان، احمدی‌روشن، مرتضی کریمی، سیدجعفر حسینی و دختر شیخ زکزاکی برگزار خواهد شد.

مسئول گروه مردم مردمی دختران انقلاب اضافه کرد: همچنین در هفته عفاف و حجاب در ۱۵ میدان تهران و اصفهان اعضای این گروه حضور پیدا خواهند کرد و بانوان را به این پویش دعوت می‌کنند و هدایای متفاوتی نیز بانوان اهدا خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های این گروه به صورت مردمی و با حمایت و پشتیبانی خانواده‌های شهدا انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: بعد از این اجتماع بنا داریم کرسی‌های آزاد اندیشی و مباحثه با حضور مسئولین و مردم را در موضوع حجاب برگزار کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین