عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
خود حضرت غائب عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف هم منتظر روز موعود است و خودش می‌داند که چه‌وقت ظهور می‌کند این‌که گفته می‌شود که آن حضرت وقت ظهورش را نمی‌داند، درست نیست.

عقیق:پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله در حدیثی که در منابع معتبر و مستند شیعه و سنی آمده، فرموده است: «أفضل الأعمال أمتی إنتظار الفرج؛ برترین اعمال امت من، انتظار فرج است.»، با وجود این، هنوز هم گاهی در حل مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی دست به دامان ابزارها و روش‌هایی غیر از توجه به ضرورت فرج و ظهور حضرت صاحب الامر امام زمان علیه السلام هستیم. این بی‌توجهی ما به‌اندازه‌ای است که علما و دانشمندان دینی و اهل دل که از قلب مبارک آن امام معصوم و صاحب زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف باخبر می‌شوند، ضمن هشدارها و یادآوری توجه به آن حضرت، از ما بابت این غفلت گلایه دارند، چنان‌که در سخنان و گفتارهای آیت‌الله العظمی بهجت رحمة الله علیه، نمونه‌های زیادی از این هشدارها مشاهده می‌شود تا دعای اصلی ما در تمام سختی‌ها و مشکلات، دعا برای فرج حضرت بقیةالله الاعظم عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف باشد.

بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت رحمة الله علیه را در خصوص ظهور آخرین حجت خدا به‌‌روی زمین، مورد بازخوانی قرار دادیم تا دلایل غیبت حضرت صاحب عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و مسئولیت ما در این دوران مورد توجه قرار بگیرد. این مطالب گزیده‌ای از سخنان این عالم بزرگوار و حکیم است که پس از تأیید دفتر معظم‌له، منتشر شده است.

او هم منتظر امر خداست

زمانی مرحوم شیخ ابراهیم حائری در مسجد کوفه معتکف بود، حضرت غائب علیه السلام را در خواب دید، حضرت به او فرمودند: «این‌ها که در اینجا معتکف هستند، از خوبان و صلحا هستند؛ ولی هر کدام حاجتی دارد: مال، عیال، خانه، قضای دین، رفع کسالت و مرض و... ولی هیچ کس به فکر من نیست و برای ظهور و فرج من به‌طور جدی دعا نمی‌کند!»

گویا حضرت علیه السلام از ما می‌خواهد که اعتکاف و توسل و دعایمان برای خصوص فرج و ظهور آن حضرت واقع شود، ولی ما به او خطاب می‌کنیم که: «عالم ز دست رفت، تو پا در رکاب کن.»، و یا اینکه می‌گوییم «ای یوسف زهرا، بیا» غافل از اینکه او هم از خدا می‌خواهد که بیاید.

مگر آمدن او به‌دست اوست که از او می‌خواهیم از زندان بیرون بیاید؟ بلکه همه باید از خدا بخواهیم تا اذن دهد او ظهور نماید. خود او هم منتظر امر خدا و الهامات خداست تا ظهور کند و خود را معرفی کند و از غریبی و درماندگی نجات یابد؛ زیرا گرفتاری او، گرفتاری همه بشر، و نجات و فرج او نجات همه و فرج برای همه است.

خودش می‌داند چه‌وقت ظهور می‌کند

در روایتى از امام صادق علیه السلام آمده است که فرمودند: «شیعتنا أصبر منا،... لأنا نصبر على ما نعلم و شیعتنا یصبرون على ما لایعلمون» به این معنا که: «شیعیان ما از ما صابرتر هستند، زیرا ما براى آنچه می‌دانیم صبر می‌کنیم، ولى آن‌ها بر آنچه نمی‌دانند، صبر می‌کنند.»

حضرت غائب عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف عجب صبرى دارد(!) با اینکه از تمام آنچه که ما می‌دانیم و یا نمی‌دانیم اطلاع دارد و از همه امور و مشکلات و گرفتاری‌های ما باخبر است. خود حضرت هم منتظر روز موعود است و خودش می‌داند که چه‌وقت ظهور می‌کند، این‌که گفته می‌شود که آن حضرت وقت ظهورش را نمی‌داند، درست نیست.

کشتار قبل از ظهور

بعضى خیال می‌کنند، وقتى که حضرت ظهور می‌کند، کشتار واقع می‌شود، ولى چنین نیست بلکه کشتار قبل از ظهور آن حضرت است (بحارالانوار، جلد52، صفحه182)، در روایتى آمده است: «سفیانى، صد و هفتاد هزار نفر را در فلان محله یا منطقه عراق می‌کشد.» (بحارالانوار، جلد52، صفحه237)

قساوت دل‌ها از علائم ظهور قائم آل‌محمد

با این‌که اندوه و شادى مؤمن به دیگر مؤمنان سرایت می‌کند چرا ما با این‌همه بلاها و مصائب که بر اهل ایمان وارد می‌گردد، بی‌تفاوت هستیم. یا ما ایمان نداریم یا آن‌ها، و یا قلب‌ها قسى شده است. در روایت است که ظهور قائم آل‌محمد علیه السلام بعد قسوة القلوب (بعد از قساوت دل‌ها) خواهد بود. (بحارالانوار، ج51، ص360)

عنایت ویژه به ثابت‌قدمان در زمان نزدیک ظهور

در این زمانه این‌گونه قضایا نادر اتفاق می‌افتد ــ اگر اتفاق بیفتد! ولى انصاف این است که در زمان خیلى نزدیک به ظهور که ظلم فراگیر می‌شود: «ملئت ظلماً و جوراً».

مظنون است بلکه بالاتر از ظن، به افرادى که پیش از ظهور در دین و ایمان باقى می‌مانند و ثابت‌قدم هستند، عنایات و الطاف خاصى می‌شود تا از دین خارج نشوند، زیرا حضرت ولی‌عصر عجّل اللّه تعالى فرجه الشریف تکیه‌گاه مردم است و کسانى که تکیه‌گاهشان او باشد، کوه ایمان هستند.

گویا مردم تا زمان نزدیک به ظهور تصفیه می‌شوند و: «یقوم... بعد ارتداد أکثر القائلین بامامته» بعد از بازگشت بیشتر کسانى که به امامت او اعتقاد دارند، قیام می‌کند. قهراً کسانى که از ابتلائات و آزمایش‌های الهى درآمده‌اند، الطافى ویژه از ناحیه آن حضرت شاملشان می‌گردد.

هرچه ظهور نزدیک‌تر، بلا بیشتر

هرچه زمان ظهور حضرت صاحب‌الامر عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف نزدیک‌تر شود، بلاها بیشتر می‌شود، هنوز بلاها بعد از این است. سفیانی هشت ماه به اسم می‌کشد! ابوسفیان و اولادش ظالم، و علویون و اولادش مظلوم آن‌ها بودند، آن حضرت می‌آید و از ظالمین برای مظلومین انتقام می‌گیرد، انتقام خونین. حالا ما در راحتی و نعمت هستیم! خدا بلاها را رفع و به مبتلایان یقین و صبر عنایت کند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
0
سلام توکل الله
سوره ۸
سوره ۹
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین