عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
شهردار شهر مكه مکرمه اعلام کرد:
شهردار مكه مكرمه با اعلام جزئيات پروژه هاي اين شهر از جمله سامانه حمل و نقل عمومي با قطار و اتوبوس از تبديل اين شهر مقدس به شهر هوشمند خبر داد.
عقیق: شهردار مكه مكرمه از پروژه‌هاي ۳۰۰ ميلياردي در اين شهر مقدس با توجه به تشرف ساليانه ميليونها زائر به آن خبر داد.

اسامه بن فضل البار اعلام كرد: مكه مكرمه شاهد گامهاي توسعه اي پياپي است كه در اجراي چندين طرح بزرگ نمايان است. هزينه‌هاي اجراي اين طرحهاي توسعه به بيش از ۳۰۰ ميليارد ريال سعودي مي‌رسد.

شهردار مكه مكرمه افزود: طرحهاي توسعه مكه مكرمه از حمايتهاي پادشاه عربستان برخوردار است.

مشكل نظافت مكه مكرمه

اسامه البار در خصوص راه حل مشكل نظافت مكه مكرمه و سازوكار حل آن گفت همكاري با شركتي كه شهرداري با آن قرارداد منعقد كرد، باثبات است و اين شركت اقدامات محول شده به آن را انجام مي‌دهد و از چهار ماه پيش تا كنون هيچ مشكلي در خصوص نظافت در مكه مكرمه وجود ندارد و وضع نظافت روز به روز بهتر مي‌شود.

تبديل مكه مكرمه به شهر هوشمند


شهردار مكه مكرمه درباره پروژه‌هاي حمل و نقل در اين شهر اظهار داشت: پروژه حمل و نقل عمومي در مكه مكرمه با استفاده از قطار درون شهري و اتوبوسها كمك مي‌كند تا مكه مكرمه به يك شهر هوشمند و جذاب براي سرمايه گذاران تبديل شود.

وي ادامه داد: در تلاشيم با اجراي اين طرح ازدحام و شلوغي در خلال موسمهاي حج و عمره هم به پايان برسد به طوري كه كميته وزارتي در اين زمينه فعال است كه امير مكه مكرمه بر آن نظارت مي‌كند و وزير امور شهري و روستايي، وزيرحمل و نقل و وزير حج در آن عضويت دارند.

وي پيش بيني كرد كه پروژه قطار حرمين بر اساس زمان بندي مشخص شده به اتمام برسد كه در اين زمينه گام بزرگي در ايستگاه داخل مكه مكرمه اين قطار برداشته شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین