عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
معاون مسجد جمکران با اعلام برنامه‌های این مسجد در دهه کرامت، گفت: کاروان «سفیران مهدوی» متشکل از خادمان مسجد، به منظور توزیع بسته‌های عیدانه میان بیماران و کادر درمانی بیمارستان‌های محل درمان کرونا، به برخی استان‌ها سفر می‌کنند.

عقیق:حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی درباره برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: خادمان این مسجد مقدس روز دوشنبه، دوم تیرماه در مراسم خطبه‌خوانی و تعویض پرچم گنبد حرم کریمه اهل بیت (س) شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: عصر روز سه شنبه، سوم تیرماه میزبان خادمان آستان قدس رضوی و حرم حضرت فاطمه معصومه (س) هستیم که پرچم تبرکی این دو آستان را به همراه می‌آورند و با حضور آن‌ها آئین خطبه‌خوانی خادمان مسجد مقدس جمکران در صحن جامع امام مهدی (ع) برگزار می‌شود.

وی درباره دیگر ویژه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای بزرگداشت دهه کرامت، ابراز کرد: همراهی در پویش کشوری «فدای دخترم» که برگرفته از عبارت «فدا‌ها ابوها»‌ی امام کاظم (ع) درباره حضرت فاطمه معصومه (س) است و به همت آستان کریمه اهل بیت (س) و مشارکت اعتاب مقدسه راه اندازی شده، ازجمله این برنامه‌ها است که علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت آستان در آن شرکت کنند.

حسین آبادی با اشاره به آئین‌های جشن و شادباش در مسجد مقدس جمکران برای این ایام، تصریح کرد: برنامه‌های جشن و شادی در این دهه با حضور سخنرانان و مداحان شب‌های چهارشنبه، جمعه و شنبه در صحن جامع امام مهدی (ع) با حضور جمعیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود به گونه‌ای که در هر فرش شش متری، چهار نفر می‌نشینند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران درباره اجرای پویش «قربانی برای سلامتی امام زمان (ع)»، گفت: قرارگاه مردمی گامی به سوی جامعه مهدوی از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان بالغ بر ۱۵ تُن گوشت حاصل از این پویش را میان محرومان توزیع کرد؛ هم‌اکنون نیز این پویش به صورت هفتگی هر جمعه با محور قربانی برای سلامتی امام زمان (ع) اجرا و گوشت حاصل از آن میان نیازمندان توزیع می‌شود. علاقه‌مندان به مشارکت در این پویش می‌توانند از درگاه #۳۱۳*۷۸۰* گزینه پرداخت قربانی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: همزمان با دهه کرامت، خادمان مسجد مقدس جمکران به برخی استان‌ها سفر کرده و در قالب کاروان‌های «سفیران مهدوی» به بیمارستان‌های محل بستری بیماران کرونایی مراجعه و بسته‌های عیدانه «نذر همدلی» را میان بیماران و کادر درمان آن بیمارستان‌ها توزیع می‌کنند.

حسین آبادی با بیان اینکه این طرح از نیمه شعبان کلید خورده است، خاطرنشان کرد: طرح نذر همدلی تاکنون در ۷۰ درصد استان‌های کشور اجرا شده و در ایام دهه کرامت در استان‌های باقیمانده هم اجرا می‌شود. این بسته‌ها شامل خوراکی، موارد فرهنگی و نیز نمک تبرکی اعتاب مقدسه هستند. در مجموع و در بازه زمانی نیمه شعبان تا پایان دهه کرامت ذیل این طرح بیش از ۵۰ هزار بسته عیدانه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین