عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
مرحوم ‌آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود، به موضوع «اولیای خاص خدا» پرداخت و گفت: پاداش‌های ارائه شده در خصوص اعمال صالح تنها برای اولیای خاص نیست؛ برای هرکسی است که انجام دهد.

عقیق:مرحوم ‌آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود، به موضوع «اولیای خاص خدا» پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

 آیا منظور از اشاراتی که در آیات و روایت به «اعمال» شده است، «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» اعمالی است که لازمه‏‌اش، اطاعت قلبی است؟ به عبارت دیگر آیا منظور این آیات و روایات، آن است که فقط کسی که انقیاد قلبی دارد و سراپای وجودش به دنبال پیروی از دستورات الهی است؟ اگر چنین باشد، کسانی مثل من که دلش رام خدا نیست و گوش دلش را به وحی نسپرده است تا طبق دستورات او عمل کند (اگرچه اطاعت عملی آن هم با فشار دارد) شامل این همه آیات و روایات نمی‌‏شود؟

در مباحث طاعت و اطاعت گفتیم: کسانی که انقیاد قلبی دارند، اوحدی از ناس هستند و در بین مردم تک‏ هستند. این‏‌ها اولیای‌ خاصّ‌ خدا هستند و تفاوتشان با امثال ما که انجام اعمال بر عهده‌‏مان سنگینی می‌‏کند، این است که با عمل خود یک نحو عشق‏‌بازی با خدا می‌‏کنند؛ آیا این همه آیات و روایات مخصوص آن‌هاست؟ خیر.

فقط به آنان اختصاص ندارد و به قول ما طلبه‌‏ها این آیات شمول دارد و کسانی هم که عمل را (گرچه با فشار) انجام می‏‌دهند، در بر می‌‏گیرد.

فیلم این سخنرانی را اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 11

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین