عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آنچه ما را نگران می‌کند، این است که دشمن تلاش جدی و ماهرانه‌ای دارد که با ایجاد درگیری و جنگ و مشاجره جهان اسلام را درگیر خودش کند تا اهداف مادی خودش را در جهان اسلام دنبال کند.

عقیق:علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها و جمعی از اعضای شورای عالی استانها با حضور در مجمع جهانی تقریب با حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در این دیدار ضمن خیر مقدم، با اشاره به اینکه اولین محوری که در چشم انداز تقریب طراحی شده «پرهیز از تفرقه و تعرض» است، اظهار داشت: باعث تأسف است که برخی از جاهلان و ناآگاهان با تعرض به مقدسات اسلامی موجبات تفرقه جهان اسلام را فراهم می‌کنند، ما به شدت این نوع توهین‌ها به ساحت بزرگان اسلامی را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما در سه لایه می‌توانیم از تفرقه در جهان اسلام جلوگیری کنیم، اولین مرحله جلوگیری از جنگ است. در مرحله دوم جلوگیری از تنازع است و مرحله سوم پرهیز از مشاجره و حرمت شکنی است، یعنی باید مراقب باشیم که فرقه‌ها و گروه‌های اسلامی به یکدیگر توهین نکنند و به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تأکید کرد: آنچه که ما را نگران می‌کند این است که دشمن تلاش جدی و ماهرانه‌ای در این عرصه دارد که با ایجاد درگیری و جنگ و مشاجره جهان اسلام را درگیر خودش کند تا اهداف مادی خودش را در جهان اسلام دنبال کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: نظام سلطه برای اینکه بتواند بر جهان اسلام سیطره سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد راهش این است که جهان اسلام را درگیر خودش کند و بعد به عنوان میانجی ورود پیدا کند و سهم خودش را بگیرد برای نمونه آمریکا به بهانه حمله صدام به کویت وارد این کشور شد و سهم خواهی کرده و می‌کند.

وی با اشاره به برخی سناریوهای دشمن برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام، اظهار داشت: سناریوها و برنامه‌های دشمن جهت ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام بسیار دقیق و حساب شده است، لذا ضروری است که ما در این زمینه هوشیار باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در مناطق اهل سنت کشور، اظهار داشت: این گونه مشکلات در همه استان‌های کشور وجود دارد و مختص به منطقه خاصی نیست لذا باید همه با هم دست در دست هم دهیم و فقر و بیکاری را از بین ببریم و اقتصاد کشورمان را شکوفا کنیم.

در ابتدای این دیدار علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها و برخی از اعضای اهل سنت این شورا پیرامون وحدت و تقریب و راه‌های همکاری با مجمع جهانی تقریب نظراتی بیان کردند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین